Modelauto's van Max Verstappen direct na Grand Prix-winst uitverkocht

4okt 201715:42
  • Food-en-retail
  • 17726 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • CampagnesWinkelenMarketing

nieuws De populariteit van Jumbo’s spaaractie was al flink, maar nam nadat Max Verstappen in Maleisië de Grand Prix won een enorme vlucht, meldt de retailer. 'Zo razendsnel als Max Verstappen racete, zo vliegensvlug bestelden de laatste Jumbo klanten de limited edition modelauto’s op Jumbo.com.'

Op het hoogtepunt na de wedstrijd werden volgens Jumbo de miniatuur Formule 1-auto’s met duizenden tegelijk besteld. 'Klanten konden bij Jumbo bijna vier weken lang sparen voor een gratis schaalmodel van de raceauto van Max Verstappen, zo lang de voorraad strekte. Sinds de start van de actie ontstond een ware hype onder fans van de coureur. Klanten met een volle spaarkaart kunnen die nog deze week inleveren bij hun Jumbo-winkel. Nu de voorraad Formule 1-bolides op is, maken klanten kans op één van de duizend gesigneerde caps van Max Verstappen met daarop zijn originele handtekening.' Om kans te maken op een cap kunnen zij hun nog niet gebruikte bestelcode invoeren. Zij zien dan meteen of zij wel of niet hebben gewonnen, aldus Jumbo. Gesigneerde caps worden verloot zolang de voorraad strekt.

Trotse sponsor
Jumbo meldt al ruim zes jaar de trotste sponsor van Max Verstappen te zijn. Vorig jaar speelde Max de  hoofdrol in de campagne ‘Snel besteld, snel thuisbezorgd’ voor Jumbo.com (zie onder). In mei dit jaar organiseerde de supermarktketen samen met Verstappen de tweede editie van de Jumbo Racedagen, het grootste familie race-evenement van Nederland.
(PvWK)

 Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo telt momenteel zo'n 580 winkels, waaronder drie Foodmarkten. Ook zijn er meer dan 350 Pick Up Points waar klanten hun online bestellingen kunnen ophalen en bezorgt de supermarktketen boodschappen aan huis. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is het familiebedrijf één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot beste supermarkt van Nederland. Door de overname van Super de Boer in 2009 en C1000 in 2012 is Jumbo uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van het land. Bovendien heeft Jumbo begin 2016 de foodserviceformule La Place overgenomen. In mei 2017 opent Jumbo het nieuwe concept Foodmarkt City by Jumbo. Hierin combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place op het gebied van lekker en dagvers eten en drinken uit eigen keuken en bakkerij voor het ontbijt, de lunch en avondeten. Voor meer informatie zie hier.'
(bron Jumbo)




comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken