[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'
- Food-en-retail
- 8 nov 2017 @ 09:16
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingWinkelenInnovatie
- 8 nov 2017 @ 09:16
- Redactie Food en Retail
Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?
Producenten krijgen via INS de volledige vrijheid om de prijzen van hun producten te bepalen. Met supermarkten moeten ze steeds voor een langere periode onderhandelen om prijzen vast te stellen. Het platform zal samenwerken met distributiecentra en koeriers. Consumenten zullen bestelkosten moeten betalen om de opslag en het vervoer van de producten te betalen. Amazon maakte afgelopen week in de VS duidelijk dat het zijn verkooppplatform opent voor levensmiddelenproducten om hen in staat te stellen de supermarkt tegen een lagere vergoeding te passeren. (bronen: Foodlog, ICO)
In onderstaande video legt Peter Fedchenkov van INS uit hoe zijn platform werkt.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Unilever
- leveren
- levensmiddelenproducenten
- nieuw
- Engeland
- bonussen
- consumenten
- marge
- rechtstreeks
- opbouw
- merkartikelen
- INS
- Reckitt Benckiser
- vakblog
- digitale platform
- fmcg
- Foodlog
- supermarkten
- Mars
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing