McDonald's maakt duizenden nieuwe overnachtingen in Ronald McDonald Huizen mogelijk

McDonald's maakt duizenden nieuwe overnachtingen in Ronald McDonald Huizen mogelijk
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2017 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodMVOMarketing

Tijdens de jongst leden tweede editie van McHappy Day maakte eindbaas Manu Steijaert van McDonald’s Nederland bekend 10.358 overnachtingen in RM huizen mogelijk te maken, waardoor ouders dicht bij hun zieke kind kunnen zijn. De overnachtingen kunnen worden gedoneerd omdat het afgelopen jaar bij ieder verkocht Happy Meal werd gedoneerd aan het Ronald McDonald Kinderfonds. Alle 243 restaurants in Nederland zetten het Kinderfonds in het zonnetje: een sympathieke marketingactie van het merk.

Zieke kinderen bij hun ouders
Tijdens de eerste editie van McHappy Day in 2016 kondigde McDonald’s aan dat zij van ieder verkocht Happy Meal vijf eurocent doneert aan het Ronald McDonald Kinderfonds. ‘Sinds vorig jaar hebben we een extra dimensie aan onze samenwerking met het Ronald McDonald Kinderfonds toegevoegd met McHappy Day en de donatie via het Happy Meal’, aldus Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland. ‘Op McHappy Day bedanken we onze gasten voor hun bijdrage en zetten we het Ronald McDonald Kinderfonds extra in het zonnetje. Bovendien doneerden we op McHappy Day van iedere bestelling vijf eurocent aan het Kinderfonds. In de speciale Happy Meal box vonden alle gasten een persoonlijk bedankkaartje van ouders die zelf hebben meegemaakt hoe fijn het is om dicht bij hun kind te kunnen zijn dat in het ziekenhuis ligt.'

Trotse partners 
McDonald’s is al meer dan 30 jaar partner van het Ronald McDonald Kinderfonds. Aandacht voor families en kinderen is wat McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds met elkaar verbindt. ‘Heel bijzonder dat we onze samenwerking jaar ieder jaar weer succesvol invullen en continueren’, aldus Renate Westerlaken, directeur/bestuurder van het Ronald McDonald Kinderfonds. ‘Onze samenwerking gaat veel verder dan alleen een financiële bijdrage. Ook de inzet van McDonald’s op bestuurlijk niveau en lokaal via acties van medewerkers is voor ons erg waardevol. Deze betrokkenheid, van medewerkers tot Franchisenemers, maakt dat onze samenwerking al vele jaren succesvol is’, aldus Westerlaken.  

Speciale McHappy Day medewerkers
Het McDonald’s restaurant aan de Muntbergweg in Amsterdam kreeg op de McHappy Dayeen aantal speciale medewerkers. Tim Douwsma, Pip Pellens en Quintis Ristie hielpen de medewerkers van deze McDonald’s om van iedere bestelling een Happy Meal-bestelling te maken en deze te serveren aan gasten. ‘Ik heb vorig jaar samengewerkt met McDonald’s en hoorde toen van het Ronald McDonald Kinderfonds. Toen McDonald’s mij vroeg om vandaag mee te werken en aandacht te vragen voor McHappy Day, aarzelde ik ook geen moment’, licht Douwsma toe.
De bedankkaartjes van ouders die hebben meegemaakt wat het is om onverwacht een ziek kind te hebben en te mogen verblijven in een van de Ronald McDonald Huizen zijn mooie, maar ook emotionele verhalen, reageert serveerster Pellens. ‘Het maakt in 1 keer duidelijk waarom het zo belangrijk is om zoveel mogelijk nachtjes voor ouders mogelijk te maken.'
(PvWK)

Over McDonald’s Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland aan bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 19.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 243 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.'
(bron: McDonald’s Nederland)

Over het Ronald McDonald Kinderfonds
'Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar zijn. In dertien Ronald McDonald Huizen logeren ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het ziekenhuis, in twaalf Ronald McDonald Huiskamers kunnen families in huiselijke sfeer ontspannen en in drie (aangepaste) vakantiehuizen komen gezinnen met een zorgintensief kind op adem tijdens een welverdiende vakantie. Het Ronald McDonald Kinderfonds krijgt geen subsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties. Meer info via hashtag #keepingfamiliesclose.'
 (bron: McDonald’s Nederland)

Foto boven: Manu Steijaert van McDonald's overhandigt aan Renate Westerlaken van het Ronald McDonald Kinderfonds het aantal overnachtingen dat McDonald’s via het Happy Meal doneert, geflankeerd door BN-ers Quintis Ristie, Tim Douwsma en Pip Pellens. 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken