Albert Heijn, Dirk en Aldi stappen in folderoffensief Ja/Ja

Albert Heijn, Dirk en Aldi stappen in folderoffensief Ja/Ja
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2017 @ 09:26
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingPolitiek

Albert Heijn, Aldi en Dirk van den Broek anticiperen op de invoering van de ja-ja-sticker in Amsterdam. De drie supermarktketens doen mee aan de campagne 'Zet je brievenbus op groen', opgezet door de folderbranche.

De folderoorlog in de hoofdstad kende vorige week een voorlopig hoogtepunt na het besluit van de rechter dat per 1 januari 2018 reclamefolders alleen nog door bussen met een vage sticker toegestaan is. De Ja-sticker van de retailers en folderfirma's is groen en duidelijk.

Naast Albert Heijn, Aldi en Dirk werken monmenteel veertien andere ketens mee aan de campagne in de hoofdstad, meldt vakmedium Distrifood. Het gaat onder meer om Etos, Blokker en Kruidvat. Retailketen Dirk anticipeerde al eerder op de uitspraak. Vorig jaar meldde Distrifood dat Dirk in de aanloop naar de rechtszaak een test uitvoerde met een folder in de vorm van een huis-aan-huis krant. Dirk wil momenteel tegen dit blad niets kwijt over de  resultaten van de pilot. Wel stelt het retailmerk dat het besluit invloed heeft op de formule. ‘Deze uitspraak heeft zeker gevolgen, want de weekfolder is een belangrijk communicatiemiddel om onze klant te bereiken. We beraden ons niet op stappen, maar wel over een alternatief voor de communicatie richting onze klant’, zegt Dirk-woordvoerder Esther Kingma. MarketingTribune riep de branche al op om in hoger beroep te gaan, wegens inperking van de freedom of commercial speech, waarvan uitrol in andere gemeentes ook onwenselijk is. Dit hoger beroep is intussen ingesteld.
(bron: Distrifood, MT

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken