Albert Heijn, Dirk en Aldi stappen in folderoffensief Ja/Ja
- Food-en-retail
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingPolitiek
- 5 dec 2017 @ 09:26
- Redactie Food en Retail
Albert Heijn, Aldi en Dirk van den Broek anticiperen op de invoering van de ja-ja-sticker in Amsterdam. De drie supermarktketens doen mee aan de campagne 'Zet je brievenbus op groen', opgezet door de folderbranche.
De folderoorlog in de hoofdstad kende vorige week een voorlopig hoogtepunt na het besluit van de rechter dat per 1 januari 2018 reclamefolders alleen nog door bussen met een vage sticker toegestaan is. De Ja-sticker van de retailers en folderfirma's is groen en duidelijk.
Naast Albert Heijn, Aldi en Dirk werken monmenteel veertien andere ketens mee aan de campagne in de hoofdstad, meldt vakmedium Distrifood. Het gaat onder meer om Etos, Blokker en Kruidvat. Retailketen Dirk anticipeerde al eerder op de uitspraak. Vorig jaar meldde Distrifood dat Dirk in de aanloop naar de rechtszaak een test uitvoerde met een folder in de vorm van een huis-aan-huis krant. Dirk wil momenteel tegen dit blad niets kwijt over de resultaten van de pilot. Wel stelt het retailmerk dat het besluit invloed heeft op de formule. ‘Deze uitspraak heeft zeker gevolgen, want de weekfolder is een belangrijk communicatiemiddel om onze klant te bereiken. We beraden ons niet op stappen, maar wel over een alternatief voor de communicatie richting onze klant’, zegt Dirk-woordvoerder Esther Kingma. MarketingTribune riep de branche al op om in hoger beroep te gaan, wegens inperking van de freedom of commercial speech, waarvan uitrol in andere gemeentes ook onwenselijk is. Dit hoger beroep is intussen ingesteld.
(bron: Distrifood, MT)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- freedom of commercial speech
- informatievrijheid
- Dirk van den Broek
- anticiperen
- ja-ja-sticker
- invoering
- reclamefolders
- sticker
- Aldi
- Albert Heijn
- ri 2018
- Amsterdam
- censuur
- bussen
- drie supermarktketen
- Ja- sticker
- retailer
- Big Brother
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing