D66 versus citymarketing Amsterdam
- Food-en-retail
- 13 dec 2017 @ 08:45
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - PromotieMarketing
- 13 dec 2017 @ 08:45
- Redactie Food en Retail
Genoeg denderend geraas van roltrolleys, er komt al genoeg bezoek. Partij D66 wil dat er geen cent belastinggeld meer wordt uitgegeven om toeristen naar Amsterdam te lokken. Marketingbudget ter promotie van de hoofdstad kan beter worden besteed aan het in de etalage zetten van andere plaatsen in Nederland, stelt Kamerlid Jan Paternotte.
Paternotte wil dat het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) onmiddellijk stopt met campagnes waarin Amsterdam een belangrijke rol speelt. 'Het is gek dat dit nog steeds gebeurt, want de gemeente heeft een hotelstopafgekondigd en heeft de groei van Airbnb's ingetoomd', zegt Paternotte in Het Parool. 'Die campagnes druisen regelrecht in tegen het lokale beleid.'
Spreiding van toeristen
Het NBTC, dat de taak heeft om Nederland met country- en citymarketing als bestemming prominenterop de kaart te zetten, krijgt jaarlijks 8,7 miljoen euro subsidie van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Jan Paternotte, voorheen raadslid in Amsterdam, zal vanavond tijdens de begrotingsbehandeling aan staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) vragen om de organisatie de wacht aan te zeggen. Volgens veel Amsterdammers loopt hun stad over van de toeristen. Lees hier verder. (bron: Parool)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Kamerlid
- Amsterdam
- vanavond
- NBTC
- Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen
- Amsterdam
- Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
- Paternotte
- raadslid
- campagne
- shoppen
- Mona Keijzer
- staatssecretaris
- euro
- Jan Paternotte
- begrotingsbehandeling
- subsidie
- citymarketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing