Famke Louise en Tele2 slaan terug met #hatersgonnalove

Famke Louise en Tele2 slaan terug met #hatersgonnalove
  • Food-en-retail
  • 20 dec 2017 @ 11:43
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenDialoog

Vandaag rijdt tram 2 in Amsterdam rond waarin je je kaartje betaalt met een 'hug'. Dit is het antwoord van vlogger en artiest Famke Louise en provider Tele2 op internethaat. Famke Louise is nu ambassadeur van de actie #hatersgonnalove om online haters aan te pakken.

Zeven op de tien Nederlanders is klaar met de negativiteit online, onderzocht Tele2. Vlogger en artiest Famke Louise (19) kreeg er onlangs uitgebreid mee te maken na het uitbrengen van nummers Op Me Monnie en het weirde, bezwerende Vroom Vroom (zie onder). Zij is sinds dat eerste nummer een mikpunt van internethaat. Na het tweede, dat ze met rapper Bokoesam maakte, volgde nog een golf hatelijke berichten al zijn ook veel mensen vol bewondering over de intussen miljoenen hits die ze hiermee scoorde op YouTube. Vroom Vroom is welbeschouwd de kersthit onder Nederlandse jongeren deze december 2017... maar toch regende het ook jaloerse en onaardige reacties onder de video's. De vlogger en het telecommerk, hierbij geadviseerd door bureau Indie, slaan nu terug met de hashtag #hatersgonnalove.

Grotere tegenstellingen
Tele2 begint de campagne #hatersgonnalove, met als doel online haters aan te pakken, Famke Louise is ambassadeur van de actie, die woensdag volgens Het Parool in Amsterdam een tram op lijn 2 laat rijden waarbij passagiers kunnen inchecken met een hug aan een Tele2-medewerker. Of de artieste er ook is, blijft een verrassing. Uit een onderzoek van PanelWizard Direct onder ruim duizend respondenten van 16 jaar en ouder blijkt dat 66 procent van hen vindt dat de toon op sociale media de laatste jaren harder is geworden. (bron: Parool)



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken