[video] Brand introduceert nieuw speciaalbier Brand Session IPA

[video] Brand introduceert nieuw speciaalbier Brand Session IPA
  • Food-en-retail
  • 12 jan 2018 @ 11:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Brand en thuisbrouwer Jeroen Free presenteren Brand Session India Pale Ale (IPA) 3,5%, het nieuwste speciaalbier uit de Brand brouwerij. Met zijn Session IPA recept, een fruitig speciaalbier met een toegankelijk alcoholgehalte, werd Free voor de tweede keer uitgeroepen tot winnaar van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Nu zit het bier in de flesjes.

Session IPA is de 14e aanwinst van Brand en past volgens de brouwerij perfect in dé trend van het moment: smaakvolle, laag alcoholische bieren. In het Provoosthuis in Bergen op Zoom kwamen bierliefhebbers bijeen om te genieten van de eerste slok.

In mei 2017 won Free de zesde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd, nadat hij in 2014 al tot winnaar werd uitgeroepen met zijn IPA recept. En dus mocht hij deze zomer weer met de brouwers van Brand aan de slag. Samen brouwden ze de nieuwste innovatie van Brand, met volgens de jury een optimale balans tussen oorspronkelijk IPA bier en een lager alcoholgehalte.

Na de uitslag in de jurykamer gehoord te hebben, vroegen de Brand-marketeers zich even af of het marketingwise niet beter was of eens iemand anders won, nadat ze de naam van winnaar herkenden. Dit vertelden ze aan MarketingTribune tijdens de jongst leden lancering van Brand Bockbier in cafe Oosterling, Amsterdam. Het uitstekende resultaat nam echter al snel elke twijfel weg. 'Want dat is het belangrijkste dat telt', vonden ze. Free dus andermaal.  Op onze suggestie hem maar eens in dienst te nemen, volgde een lach. 'Wieweet?'

Bedenker Free is in elk geval in zijn nopjes met zijn nieuwste IPA-creatie voor Brand: 'Mijn Session IPA is een fris speciaalbier met een dorstlessende afdronk, exotische aroma’s van fruitige hoppen en een aangename bitterheid. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat mijn bier weer in supermarkten en cafés verkrijgbaar is. Ook na de eerste keer went het nog steeds niet. Ik ben bijzonder blij dat al mijn vrienden en familie hier zijn om samen met mij en de brouwers te proosten op een voor mij ontzettend geslaagde Session IPA.'

Rob Habets, Meesterbrouwer van Brand, vult aan: 'Brand kenmerkt zich door stevige bieren die een mooi volwaardig hoparoma en hopsmaak hebben. De Session IPA past hier perfect bij. Laag in alcohol, met een perfecte volle smaak en een super mooi aroma. Dat maakt ons nieuwe bier speciaal en uniek.'

Brand Session IPA is vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij de Brand proeflokalen en zal vanaf 5 februari verkrijgbaar zijn in de gehele horeca en bij slijterijen en supermarkten, meldt merkhouder Heineken. Bekijk hieronder ook het videoverslag van de lancering.
(PvWK)





 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken