Heineken lanceert Blade-tapsysteem voor horeca-ondernemers

Heineken lanceert Blade-tapsysteem voor horeca-ondernemers
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2018 @ 08:57
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Heineken heeft deze week op de Horecava zijn nieuwste innovatie gelanceerd: 'Blade'. Dit is volgens de brouwerij een tapsysteem voor ondernemers van horecabedrijven die hun gasten willen voorzien van een kwalitatief en perfect getapt glas Heineken bier.

'Blade brengt kwaliteit, technologie en een state-of-the art design samen in een stijlvolle en professionele tap. Blade is perfect voor ondernemers - van bareigenaren en kleine restaurants tot foodtrucks en hotelbars - die behoefte hebben aan een gebruiksvriendelijke tapinstallatie tegen lage kosten met weinig onderhoud, én die toch de beste bierbeleving biedt', aldus het a-merk. Geert Minnart, directeur Out of Home van Heineken Nederland vult aan: 'Samen met horecaondernemers zijn we voortdurend op zoek naar manieren om nog meer gasten naar de horeca te halen en de biercategorie verder te laten groeien. Dit doen we met topproducten en een uitstekende service. Natuurlijk is daarbij ook altijd het doel om gasten de beste beleving te bieden. We weten uit onderzoek dat 81% van de gasten in horecazaken tapbier prefereert boven flesbier. Met de introductie van Blade kan nu in alle horeca een perfect getapt biertje geserveerd worden. Met 8 liter fusten die 30 dagen vers blijven kunnen ondernemers hun gasten naast Heineken in de toekomst ook diverse speciaalbieren op tap bieden zonder dat zij direct een volledige tapinstallatie hoeven aan te schaffen.'

Thijs Merks van Postillion Hotels vertelt over zijn ervaring met Blade -vrij vertaald blaadje of mes-  in een pilot: 'We zijn al lange tijd op zoek naar een manier om onze vergadergasten een kwalitatief tapbier aan te kunnen bieden. Blade is de perfecte oplossing voor ons, gasten kunnen zelf hun eigen biertje tappen op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was.'
Geert de Natris van bedrijf Garlic Queen vult aan: 'We merken dat veel van onze gasten vragen naar tapbier. Met name vanwege ruimtegebrek konden we hen dat helaas niet bieden. Blade is voor ons ideaal. Naast dat het weinig ruimte in beslag neemt en we onze gasten nu vers getapt bier kunnen serveren, staat het ook nog eens ontzettend mooi op onze bar. Het heeft echt een kwalitatieve uitstraling.'

One size fits all
Het kleine apparaat neemt volgens de brouwerij weinig ruimte in en past daarom overal, van kleinere cafés en restaurants tot hotelbars. 'Met het eenvoudige bedieningsproces en perfect getapt pils wordt de klantervaring versterkt. Het is een plug-and-play-apparaat en fusten zijn gemakkelijk te vervangen. Blade kan worden aangeschaft tegen lage kosten. Daarnaast brengt Blade geen installatiekosten met zich mee en behoeft weinig onderhoud en schoonmaak.'
(PvWK)


De Blade wordt wereldwijd geïntroduceerd en kost in Nederland €399. In de introductiefase tijdelijk verkrijgbaar voor €299, meldt Heineken. Deze week is Blade te zien op Horecava in dee Rai Amsterda  tot en met 11 januari in het InnovatieLab en op stands 07.307 en 05.265.

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken