Hema slaat vleugels uit naar Midden-Oosten
- Food-en-retail
- 16 jan 2018 @ 09:18
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 16 jan 2018 @ 09:18
- Redactie Food en Retail
Retailmerk de Hema gaat dit jaar voor het eerst uitbreiden buiten Europa met de opening van drie winkels in Dubai. Naast deze drie winkels heeft Hema het voornemen om in de komende vijf jaar een fors aantal winkels in deze regio te openen.
Met deze uitbreiding buiten Europa bereikt de internationale expansie een nieuwe fase. Hema gaat hiertoe samenwerken met Apparel Group dat wereldwijd 1.750 winkels exploiteert voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals, zo meldt het concern.
Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxe winkels, terwijl de lokale bevolking, die vooral bestaat uit gezinnen, juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Daarom heeft Hema besloten om samen met een gespecialiseerde partner haar eerste winkels te openen in Dubai en verwacht Hema in de komende jaren meer winkels te openen in andere landen in deze regio.
Richard Flint, director International Hema: 'Onze internationale expansie is met deze stap in een nieuwe fase gekomen. Al langer bestaat er veel interesse voor Hema uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen. We hebben nu voor Dubai gekozen vanwege het grote potentieel voor Hema en de interessante geografische ligging tussen Europa en Azië.'
Hema kondigde onlangs haar entree aan in de Oostenrijkse markt. Ook in landen waar Hema op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, worden de komende jaren meer winkels geopend. De internationale expansie is een van de belangrijkste pijlers van de groeistrategie van Hema, naast de groei in de Benelux en e-commerce.
(PvWK)
Informatie over Hema
'Sinds 1926 maakt Hema het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. De producten en diensten van Hema kenmerken zich door goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. Bij alles wat we doen staan onze klanten op nummer één. Hema heeft 30.000 eigen producten en diensten, meer dan 700 winkels in 9 landen, 2 continenten en ruim 11.000 medewerkers, exclusief franchisenemers.'
(bron: Hema)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Rituals
- tompouce
- wereldwijd
- winkel
- 1.750
- Apparel Group
- Dubai
- Hema
- rookworst
- opening
- merken
- Tommy Hilfiger
- buiten
- Hema
- Calvin Klein
- uitbreiden
- retailmerk
- winkels
- Europa
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing