Game Mania opent concept store in Amsterdam
- Food-en-retail
- 9 feb 2018 @ 11:55
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 9 feb 2018 @ 11:55
- Redactie Food en Retail
Gamespeciaalzaak Game Mania heropent haar compleet verbouwde winkel aan de Ceintuurbaan 139 te Amsterdam en zet daarmee de nieuwe marketingstandaard voor game stores.
De hypermoderne concept store ruilt haar schappen in voor led-schermen en spelcomputers waar gamers vrij op kunnen spelen, meldt de directie. 'Daarmee fungeert deze Game Mania-vestiging niet alleen als winkel, maar ook als verzamelplek voor liefhebbers van games.'
Dieper aanbod en meer events
De futuristische winkel is het resultaat van Game Mania's nieuwe visie om de gamebeleving voorop te stellen, aldus de retailer. 'In plaats van volle schappen, vind je een touchscreen waarop je zowel nieuwe als aankomende gamereleases kunt zien. Je kunt direct kijken of jouw favoriete game op voorraad is in het winkelmagazijn, of een pre-order plaatsen op een aankomende game om exclusieve voordelen te scoren. Hierdoor kan Game Mania een nog dieper en specialistischer gameportfolio aanbieden, maar is er tegelijkertijd ook meer ruimte op de winkelvloer voor liefhebbers om langs te komen en te gamen. Zo zijn er twee grote Gameboxx-units en een gigantisch led-scherm waar gamers samen op kunnen spelen, en worden er allerlei game-gerelateerde evenementen georganiseerd. Gaming is immers groter dan ooit: consumenten geven meer geld uit aan games dan aan muziek én films samen.'
Ontmoetingsplek voor gamers
Game Mania wil gamers niet alleen een plek geven om te spelen, maar juist ook om andere gameliefhebbers te ontmoeten. Vandaar dat er actief wordt ingezet op het organiseren van toernooien en evenementen. Zo is er op 10 februari een meet & greet met bekende gaming-YouTubers en een Dragon Ball FighterZ-toernooi. 'Gamers voelen zich thuis in onze winkels en waarderen onze expertise. Wij zijn een van de weinige gespecialiseerde gaming retailers die nog in het gehele land actief is', aldus Kris Lenaerts, ceo bij Game Mania. 'Ons team bestaat uitsluitend uit gamers, waardoor wij de taal spreken en liefhebbers bij ons in de winkel altijd terecht kunnen voor een praatje of gaming advies. Je ziet dat mensen daardoor graag terugkomen.'
Feestelijke opening met extreme kortingen
Op 10 februari wordt de winkel feestelijk geopend, en echte gameliefhebbers zullen dit volgens de directie niet willen missen. De eerste honderd bezoekers krijgen namelijk een goed gevulde goodiebag cadeau, en er zijn twee Nintendo Switches te winnen! Deze staan in een glazen kluis met een viercijferige code, waarvan de eerste twee cijers al door Game Mania zijn ingevuld. Bij aankoop van een product, mag je een gok wagen om de kluis te openen en één van gewilde spelcomputers te bemachtigen. Ook krijgen de eerste honderd klanten 2000 gratis Fífa Fut Points cadeau bij hun aankoop, en krijgen de eerste honderd klanten die een Xbox One Controller kopen, hier vier gratis Xbox One games bij: Dead Rising 4, Quantum Break, Sunset Overdrive Day 1 Edition en de Halo Master Chief Collection. Bovendien krijg je een gratis "used game" cadeau bij de aanschaf van twee andere "used games" en zijn er nog veel meer scherpe kortingen, zoals op de PS4pro.'
De nieuwe Concept Store van Game Mania wordt op zaterdag 10 februari om 10:00 uur geopend. Adres: Ceintuurbaan 139 te Amsterdam.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Dragon Ball Fight
- retail
- device
- gamers
- gaming
- actief
- Kris Lenaerts
- meet & greet
- YouTubers
- spel
- game
- ceo
- gameliefhebbers
- app
- Game Mania
- marketing
- jeugd
- liefhebbers
- Game Meneer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing