Introductie chocoladelabel Heart op Valentijnsdag

Introductie chocoladelabel Heart op Valentijnsdag
  • Food-en-retail
  • 14 feb 2018 @ 10:42
  • 5408 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • WinkelenMarketing

Water-, koffie- en theeproducent Earth verandert de merknaam dit jaar speciaal voor Valentijnsdag naar Heart. 'Wij vinden dat we allemaal best wat hartelijker mogen worden voor elkaar.'

Het bekende Nederlandse merk zet haar hart al jaren in bij de realisatie van watervoorzieningen in derde wereldlanden, zegt Henk Witteveen – co-founder van het vooruitstrevende merk. 'De letters in Earth komen allemaal voor in Heart, daar moesten we wat mee. De boodschap van deze actie gaat natuurlijk verder dan alleen de naam veranderen. Wij vinden dat we allemaal best wat hartelijker mogen worden voor elkaar. Op de dag van de liefde lanceert Earth toepasselijk een nieuw product: Earth Chocolade. Een consumentenproefpanel was vooraf betrokken bij de keuring en selectie van de choco.

Ode aan de 'choco choco la la la'
Samen met Live Build realiseert Earth al ruim twee jaar watervoorzieningen in dorpen van Kameroen, vertelt Witteveen. Tijdens bezoeken aan Afrikaanse landen kwamen de drijvende krachten achter beide merken in aanraking met de slechte werkomstandigheden van lokale cacaoboeren. Dat moest anders, vonden Earth en Live Build. En zo zijn de Earth chocoladerepen in het leven geroepen.  'In de chocolade-industrie is nog altijd sprake van slavernij, doordat wij werken met kleine producties en de boer en zijn personeel persoonlijk kennen, weten we welke reis iedere cacaoboon heeft afgelegd. Daarom kunnen we garanderen dat de Earth repen 100% slavernij-vrij zijn', vertelt Witteveen. Door het rechtstreekse contact met cacaoboeren ontwikkelen deze boeren zich ook op het gebied van kwaliteit, wat invloed heeft op het verbeteren van de lokale economie, is de gedachte.
(PvWK)

Earth Concepts
'Dagelijks sterven 6.000 mensen, voornamelijk kinderen, door het gebrek aan schoon drinkwater. Om te helpen, vraagt Earth Concepts niet of je geld wilt geven of dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Het enige dat het merk vraagt is of je de producten: Earth Water, Earth Coffee en Earth Tea wilt drinken. 100% van de nettowinst die wordt gerealiseerd met de verkoop van deze producten, wordt gebruikt voor de financiering van waterprojecten en watersystemen in gebieden waar dit het hardst nodig is. Sinds de oprichting van het merk is er ruim 1 miljoen euro gedoneerd.'
(bron: earth Concepts)

foto boven: duurzame cacaoboeren bij de oogst voor Earth
 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken