'Ontdekking van nieuwe ervaringen centraal in zero sugar-campagne'
- Food-en-retail
- 8 feb 2018 @ 09:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketingFood
- 8 feb 2018 @ 09:40
- Peter van Woensel Kooy
In de nieuwe Coca-Cola zero sugar campagne gaat het over nieuwe ervaringen. Marketeer Daan Berendsen vermoedt dat dit verhaal goed aanslaat bij mensen die verlangen naar ontsnapping en bevrijding.
In de nieuwe televisiecommercial ‘First Taste’ zien we mister Hadley, een oude man in een verzorgingshuis die, daartoe aangezet door zijn allereerste Coca-Cola zero sugar, besluit te gaan genieten en op avontuur gaat. Zie onder. Deze nieuwe televisiecommercial is het vervolg van een campagne die tien jaar geleden voor het eerst exclusief in de Verenigde Staten te zien was. In de hoofdrol dezelfde acteur als toen, de inmiddels 84-jarige Nicolas Coster (foto boven).
Nooit te laat voor iets nieuws
In de reclame krijgt mister Hadley van een van zijn verzorgsters een flesje Coca-Cola zero sugar aangeboden, iets dat hij nog nooit eerder gedronken had. Terwijl hij zijn eerste slok neemt, vraagt mister Hadley zich af ‘Wat is er nog meer dat ik nog nooit heb geprobeerd?’. Vervolgens gaat hij op avontuur. Hij doet dingen die hij nooit eerder durfde te doen en ontdekt dingen die in zijn jongere jaren gewoonweg nog niet bestonden. Hij laat bijvoorbeeld een tatoeage zetten en belandt op een Pride-festival. In het spotje hoor je de grote hit ‘I Want To Break Free’ van Queen. Nicolas Coster: 'Deze commercial was ongelooflijk leuk om op te nemen. Ik denk dat de reclame ervoor zorgt dat je even stilstaat bij de ervaringen die je bent misgelopen. En dat het nooit te laat is om iets nieuws te proberen.'
Break free
We laten ons allemaal wel eens weerhouden door misvattingen of belemmeringen, stelt Coca-Cola. 'Iedereen kent het gevoel van spijt, omdat we niet de dingen doen die we graag hadden geprobeerd. Deze campagne geeft dat gevoel weer vanuit het perspectief van een ouder iemand die net dat duwtje heeft gekregen om nieuwe dingen te doen.' Daan Berendsen, sr. brandmanager Coca-Cola in Nederland: 'We waren enthousiast over de oorspronkelijke reclame van tien jaar geleden en denken dat dit verhaal goed aanslaat bij mensen die zich herkennen in het verlangen te ontsnappen en iets nieuws te proberen. Helemaal mooi als ze daartoe aangezet worden door voor de eerste keer een ijskoude Coca-Cola zero sugar te drinken.'
De film is gemaakt door McCann Worldgroup uit Londen. De nieuwe campagne is te zien op televisie- en in bioscopen in heel Nederland, via buitenreclame en op social media. (PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bevrijding
- hoofdrol
- duwtje
- 84
- Verenigde Staten
- zero sugar
- campagne
- Daan Berendsen
- arketeer
- Daan Berendsen
- Nicolas Coster
- mensen
- campagne
- ervaringen
- Coca-Cola
- nieuw
- verlangen
- perspectief
- ontsnapping
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing