Op=Op Voordeelshop neemt deel Marskramer-winkels over
- Food-en-retail
- 26 feb 2018 @ 10:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 26 feb 2018 @ 10:04
- Peter van Woensel Kooy
Waar de snel groeiende discounter Op=Op Voordeelshop vorig jaar nog meerdere Blokker-vestigingen overnam, is nu de overname van meerdere Marskramers een feit.
Binnen een maand moeten de winkels zijn omgebouwd. Het gaat goed met Op=Op Voordeelshop, meldt de retailer. 'Onze a-merkdiscounter is het afgelopen jaar flink gegroeid en heeft inmiddels 149 winkels in Nederland. Daar komen nu diverse Marskramers bij. De eerst winkel is afgelopen week geopend in Doetinchem. De rest van de winkels zullen de komende weken volgen. Daarmee is het einde nog niet in zicht: we zien voldoende kansen en wil doorgroeien tot 350 filialen.'
In december opende Op=Op Voordeelshop nog een winkel op Curaçao. Hiermee staat het aantal winkels op de Antillen inmiddels op vier. Naast de winkels heeft de keten als enige discounter een webshop waar het volledige assortiment wordt gevoerd.
A-merken voor lage prijs
Op=Op Voordeelshop is de specialist op het gebied van verzorgingsproducten, huishoudproducten en gezondheidsartikelen. Op=Op Voordeelshop wil dat niemand in Nederland meer te veel betaalt voor dit segment. Op=Op Voordeelshop wil a-merken altijd voor de laagste prijs aanbieden.
Winkelhistorie
De eerste winkel opende in 1997 zijn deuren in Klazienaveen. Door het succes van deze winkel kon er al snel worden uitgebreid. In 1999 startte Op=Op Voordeelshop met franchisen. Binnen enkele jaren stond de teller op twintig winkels, met name te vinden in Noord-Nederland. Na als retailer beloond te zijn met de Nationale Prestatie Award, kon in juni 2015 de honderdste winkel worden geopend. 'Het merendeel van de vestigingen betreft eigen winkels', meldt het merk, 'Om ook online niet achter te blijven, opende Op=Op Voordeelshop in 2016 als eerste discounter in haar segment een webshop waar het complete winkelassortiment verkrijgbaar is. In 2017 is de eerste vestiging van Op=Op Voordeelshop op Aruba geopend. Zoals in alle winkels bestaat ook hier het assortiment uit producten als shampoo, conditioner, deodorant en wasmiddel van a-merken als Dove, Nivea, Robijn en Zwitsal.'
Als extra bijzonder aan Op=Op Voordeelshops wordt genoemd dat naast alle acties altijd geprofiteerd kan worden van 3-voor-1-prijs-combideals, zowel met drie dezelfde als drie verschillende producten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing