Supersoap Albert Heijn vanaf lente op YouTube

Supersoap Albert Heijn vanaf lente op YouTube
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2018 @ 10:26
  • 5653 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • MarketingWinkelenBranded content

AH is zojuist begonnen met de casting voor een serie, die op vernieuwende wijze verbinding moet maken met klanten en medewerkers. De retailketen startte al eerder met zijn eigen video-kanaal Appie Today.

De nieuwe serie wordt gedraaid met vloggers en teksten worden deels zelf geschreven, bevestigt Erik Lückers van Albert Heijn tegen Emerce. Die nog niet kon zeggen welke lengte de afleveringen krijgen. 'Wel langer dan wat je op YouTube gewend bent, maar dat moeten we allemaal bekijken. Het voordeel van deze aanpak is dat we snel aan de knoppen kunnen draaien.'

Over de inhoud is nog weinig bekend, behalve dat de soap gebaseerd wordt op waargebeurde verhalen uit de supermarkt. Verder wordt het geproduceerd voor een ‘fractie van het totale marketingbudget’, aldus Lückers. Hieronder een impressie van kanaal Appie Today. Het verhaal van Albert Heijn laten zien vanuit een ‘entertainment-perspectief’, zo omschreef hoofdredacteur Monique Bergers Appie Today een jaar geleden. 'Een plek waar alles wat speelt in de supermarktwereld aan bod kan komen. Dus ook de dingen die minder goed gaan’.

Supersoap vanaf maart
 Volgens Bergers kwam de laatste vanuit winkelpersoneel regelmatig de vraag of Appie Today niet eens een soap wilde maken over het leven in de supermarkt. ‘We willen laten zien dat de supermarkt een afspiegeling van de maatschappij is’, zegt zij. De verhaallijnen voor de 'Supersoap'-gedoopte serie zijn gebaseerd op waar gebeurde verhalen. In dat kader interviewde het team van Appie Today recentelijk een groot aantal medewerkers, supermarktmanagers en regiomanagers. De hoofdrollen in de soapserie worden gespeeld door professionele acteurs, waarvoor gecast wordt. Het personeel treedt op als figurant. Vanaf naar verwachting maart start Supersoap via bestaand kanaal Appie Today.
(bronnen: Emerce en Distrifood)




Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken