A.S. Watson benoemt Ed van de Weerd tot managing director Kruidvat Nederland

A.S. Watson benoemt Ed van de Weerd tot managing director Kruidvat Nederland
  • Food-en-retail
  • 15 mrt 2018 @ 15:29
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft met ingang van 7 mei 2018 Ed van de Weerd (48, foto) benoemd tot managing director van Kruidvat Nederland.

Deze benoeming volgt volgens de retailketen op de beslissing van Johan Boeijenga om de organisatie te verlaten. Eerder werd in dit kader Bert Verhoef benoemd tot managing director Kruidvat België.

Ed van de Weerd heeft een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd in verschillende commerciële en leidinggevende functies. Hij begon zijn loopbaan in 1993 bij Procter & Gamble, waar hij als laatste werkzaam was als commercieel adjunct-directeur. In 2000 trad Van De Weerd in dienst van Vodafone. Hij was onder meer in Australië werkzaam als Head Vodafone Target en in het Verenigd Koninkrijk in de hoedanigheid van Global Head of Propositions. In 2006 ging Van De Weerd aan de slag bij Albert Heijn/Ahold, waar hij onder meer in Tsjechië werkzaam was als senior vice president Hutchison, ASW, resident Marketing, Format, Buying & Merchandising . In 2011 vervolgde hij zijn carrière bij Jumbo Supermarkten, waar hij tot april werkzaam is als Commercieel Directeur. 

'Ed van de Weerd heeft zijn sporen in de retail ruimschoots verdiend en is dé aangewezen persoon om als managing director leiding te geven aan Kruidvat Nederland. Ed heeft naast zijn kennis en ervaring ook een reputatie opgebouwd als een persoon bij wie het ondernemen in het bloed zit en voor wie de behoeften van de klant altijd centraal staan. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij met succes invulling zal geven aan de groeiambities van Kruidvat in Nederland', reageert Gerard van Breen, ceo van A.S. Watson Benelux.
(PvWK)

 

Over A.S. Watson
'A.S. Watson Health & Beauty Benelux bestaat uit de drogisterijketens Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper. A.S. Watson Health & Beauty Benelux is onderdeel van de A.S. Watson Group (ASW). ASW bestaat sinds 1841 en is met inmiddels ruim 14.000 winkels in 24 markten de grootste internationale health & beauty retailer in Azië en Europa. Ieder jaar winkelen zowel in de winkels als online vele miljoenen klanten bij één van de 13 retailmerken van de onderneming. ASW maakt deel uit van CK Hutchison Holdings Limited. Deze multinationale onderneming heeft grote belangen in havens en gerelateerde diensten, retail, infrastructuur, energie en telecommunicatie in meer dan 50 landen.' (bron: A.S. Watson)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken