Etos 7x uitgeroepen tot Beste Drogisterij van Nederland - ook Plus scoort weer - Deense concurrentie Normal
- Food-en-retail
- 22 mrt 2018 @ 10:50
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenAwards
- 22 mrt 2018 @ 10:50
- Redactie Food en Retail
Etos is voor de zevende keer winnaar van het GfK Drogisterij Rapport, waarvoor zesduizend consumenten zijn ondervraagd. Plus is voor de vierde keer gekroond tot 'meest verantwoorde supermarkt van Nederland'.
Plus behaalde een gemiddelde score van 7,53 in het GfK MVO Rapport 2018.
Deense Normal is nieuwe speler
Etos krijgt met een 7,89 de hoogste gemiddelde beoordeling van alle drogisterijen. Het bedrijf scoort op vijf van de acht aspecten het best: deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, netheid van de winkel, kwaliteit van artikelen en sfeer in de winkel. Op lage prijzen is de beoordeling het laagst van alle formules. Trekpleister scoort het best qua vriendelijkheid van het personeel en heeft volgens de steekproef Action de aantrekkelijkste aanbiedingen. In totaal zijn zo’n 1250 winkelbezoeken geëvalueerd. Alleen drogisterijen met meer dan vijftig klantbeoordelingen zijn in het rapport opgenomen. DA, Holland & Barrett en D.I.O., de winnaar van twee jaar geleden, vielen daarbuiten. Het nieuws komt tegelijkertijd met de aankondiging dat het Deense Normal, als concurrent van onder andere Kruidvat en Action de Nederlandse markt gaat betreden. In winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht wil het merk vanaf 5 mei 2018 zowel make-up, kattenvoer, schoonmaakmiddelen en levensmiddelen als ketchup en chocolade gaan verkopen van A-merken met 20 tot 60 procent korting. Meer vestigingen moeten volgen.
Vleesaanbod kan verantwoorder
Voor wat betreft de 'meest verantwoorde' supermarkt scoort Plus het gebied van ‘eerlijke handel’ en ‘beperking voedselverspilling’ het best van iedereen: voor de vierde keer in successie. Jan Linders en Emté delen in het eindklassement de tweede plek met een gemiddelde score van 7.50. Mooi zou zijn als het vlees zonder keurmerk dat Plus nu nog massaal aanbiedt, wordt omgezet in iets verantwoorder aanbod. Treurige kiloknallers in de schappen rijmen -ook bij andere retailers- niet bepaald met het predikaat 'verantwoord' en ontsieren de winkels.
(PvWK)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- fopclaim
- AH
- Ahold
- Plus
- award
- retail
- prijs
- GfK
- keurmerk
- onverantwoord
- Normal
- Beter Leven
- denemarken
- drogist
- Beste Drogisterij
- Etos
- Nederland
- marketing
- uitgeroepen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing