Nieuwkomers nemen een hap uit de DIY-markt
- Food-en-retail
- 14 mrt 2018 @ 13:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 14 mrt 2018 @ 13:06
- Peter van Woensel Kooy
Van de doe-het-zelfmarkt is afgelopen jaren een ruim een kwart verdampt en die miljard omzet komt niet meer terug, meldt het FD. Nieuwkomers als Hornbach en Bauhaus maar ook Action, Bol.com en Wehkamp.nl pakken marktaandeel af.
DIY of klussen is een benaming voor een creatieve of constructieve activiteit die door de consument zelf wordt gedaan. De markt staat onder druk, omdat de vraag naar klusspullen achterblijft en het aantal winkelmeters juist is gegroeid. Tel daar de online concurrentie bij op en het is onvermijdelijk dat er winkelmeters moeten verdwijnen. ‘De verwachting is dat het aantal vierkante meters ergens in de markt de komende jaren zal afnemen’, zegt een woordvoerder van Intergamma, de organisatie achter Gamma en Karwei. Volgens een woordvoerder van Bol.com groeit de omzet van tuin- en klusspullen harder dan het bedrijf als geheel (30 tot 35%). Van buitenbaden tot specialistische schroefjes, het wordt online gekocht. Ook professionele klussers komen steeds vaker af op de 230.000 klusartikelen van Bol.com. (bron: FD)
Lees hier verder
foto: Sneaky Elbow voor Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing