[interview] Marketeer Gerritsen over rentree Paarse Krokodil
- Food-en-retail
- 16 apr 2018 @ 10:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingInterview
- 16 apr 2018 @ 10:50
- Peter van Woensel Kooy
Voor verzekeraar Ohra ontwikkelde bureau Joe Public een opvolger van de beroemde 'Paarse Krokodil'-commercial uit 2004. We gaan nader in op het merk en de toekomstplannen met marketeer Brenda Gerritsen van Ohra.
Het nieuws bereikte ons vrijdag. Nu gaan we wat dieper in op de materie middels vijf vragen.
1. Stel jezelf graag even voor, wat heb je met marketing?
Brenda Gerritsen, manager Ohra Merk en Content. Marketing kan ons emotioneel raken en iets extra's geven, daarvoor moet je de behoefte van de klant kennen en boven de verwachting uitstijgen. Met de merkcampagnes van Ohra die consistent gebouwd zijn, met Rob en Els, humor, in drie woorden vertellen wat we te bieden hebben en een directe online oplossing op productniveau. Hiermee maken we onze pay off 'Direct geregeld' waar en kunnen we boven de verwachting van de klant uitstijgen.
2. Wat is de reden om de paarse krokodil terug te halen?
Ohra heeft al jaren als missie om de Nederlander zijn verzekeringen goed en zonder gedoe te laten regelen. Dat betekent dat we bij Ohra moeilijke processen voorkomen waar je digitaal op vastloopt. Dus geen ingewikkelde invulformulieren online, geen moeilijke teksten en niet opnieuw invullen van gegevens die we al van je weten. Ohra strijdt tegen deze ‘nieuwe bureaucratie’ en daarom promoveren we de paarse krokodil van een bijrol naar wederom de hoofdrol.
3. Welk bureau was en is er bij betrokken?
In 2004 werkte we al samen met de bedenkers van de paarse krokodil, Bart Oostindie en Antoine Houtsma. Afgelopen jaren zijn we met ze blijven samenwerken bij de verschillende bureaus waar ze werkte. Sinds 2011 werken we samen met Joe Public waar -je raad het al- Bart en Antoine wederom aan onze reclames meewerken.
4. Welk marketingdoel streeft Ohra na met deze herlancering?
In deze herlancering laten we concreet onze digitale, online oplossing zien. In onze Ohra App kun je een schade met je auto online via de app snel en eenvoudig afhandelen. Met het terughalen van de paarse krokodil bouwen we aan verder aan de herkenbaarheid van Ohra in onze uitingen. Zo weten klanten wat ze krijgen als ze voor Ohra kiezen: geen rompslomp, geen gedoe.
5. Kwamen de opblaas kroks ook weer fysiek beschikbaar?
Afgelopen week was er een leuke winactie op radio waarmee je een opblaasbare paarse krokodil kon winnen. Hier werd massaal op gereageerd, dus er is zeker vraag naar.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Ohra
- Brenda Gerritsen
- bureaucratie
- bureaucratie
- retro
- krokodil
- geregel
- manager
- Joe Public
- Ohra
- tvc
- icoon
- promoveren
- nieuw
- online
- paars
- invulformulieren
- uitstijgen
- paarse krokodil
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing