Sonos opent nieuwe Concept Store in Berlijn

Sonos opent nieuwe Concept Store in Berlijn
  • Food-en-retail
  • 16 apr 2018 @ 09:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenBranding

Sonos Concept Store opent zijn deuren aan de Oranienburger Straße 83 in Berlijn. Nadat in 2017 Sonos-winkels zijn geopend in New York en Londen, is de Berlijnse Sonos Store de tweede in Europa en de derde wereldwijd.

De Sonos Concept Store is meer dan alleen een winkel, belooft het merk: 'Sonos laat je in Berlijn de muziekcultuur daadwerkelijk ervaren.' Regelmatig zullen er muziek-, film-, technologie-, en art & design-events plaatsvinden. Bezoekers dompelen zich in de winkel onder in muziek, ervaren Sonos-producten in een interactieve ‘thuis’-omgeving en luisteren naar muziek zoals de artiest dat heeft bedoeld. Uiteraard zijn geluidskwaliteit en akoestiek een belangrijk onderdeel van het Store-concept.

Twee luisterkamers bieden in Berlijn een unieke luisterervaring en vormen de ideale setup voor productdemonstraties, aldus Sonos. 'De kamers zijn zo ontworpen dat ze het gevoel van de moderne huiskamer nabootsen en laten bezoekers kennis maken met de kracht van geluid. Bezoekers kiezen zelf hun favoriete nummers en streamen hun eigen muziek via één van de vele streamingdiensten beschikbaar op Sonos.'

'De Berlijnse Concept Store is een plek waar muziekliefhebbers bij elkaar komen en inspiratie opdoen', vult Marco Schultz, country director voor de DACH-regio bij Sonos aan. 'We willen mensen laten voelen hoe geluid elk huis tot leven kan brengen.'

Mensen die op zoek zijn naar de beste speaker of de ideale set-up voor thuis kunnen in de winkel terecht voor hoogwaardig advies en om de Sonos-producten zelf te testen. Het is bovendien de ideale plek voor mensen die nieuwsgierig zijn naar intuïtieve technologie en meer willen leren over spraakbesturing. Zo kan je hier de allereerste smart speaker van Sonos, de Sonos One met Amazon Alexa in de toekomst met je stem bedienen.

Design van de winkel: Urban Berlin

Enkele zorgvuldig uitgekozen elementen onderscheiden de winkel in Berlijn van die in Londen en New York. Zo werkte Sonos voor het design van de luisterkamers samen met de Berlijnse kunstenaars 44flavours en Lena Petersen. Zij lieten zich bij het bepalen van de look & feel van de twee kamers inspireren door muziek, de urban cultuur en thuisomgevingen.

Nog een hoogtepunt van de ruimte is de Art Wall: een plek voor op muziek geïnspireerde kunst van internationale en lokale kunstenaars. Rond de opening van de winkel is een tentoonstelling te zien over David Bowie, die op muzikaal gebied nauw was verbonden met de Duitse hoofdstad. Foto’s van Denis O’Regan, Masayoshi Sukita en Christian Simonpietri laten Bowie zien tijdens zijn Berlijnse periode. 

Winkelopening met Song Stories

Het openingsevenement op 12 april had als thema 'Sonos Song Stories: Bowie'. Dit thema is geïnspireerd op het icoon dat in Berlijn zijn meest innovatieve en tijdloze werk creëerde. De host van de avond was Thomas Venker, die artiesten uitnodigde om hun persoonlijke, op David Bowie geïnspireerde muzikale ervaringen te delen. Zo vertelden Tony Visconti, coproducent van Bowie’s beroemde Berlijnse trilogie Low, Heroes en Lodger, Goldfrapp, Ellen Allien en Michael Rother hun persoonlijke verhalen en voegden hun eigen soundtracks toe. De avond was vrij toegankelijk voor het publiek en bedoeld om Bowie-fans, muziekliefhebbers en Berliners bij elkaar te brengen, aldus de organisatie.

Na Song Stories volgde een tweedaagse live radio-uitzending op NTS Radio, wereldwijd radiostation en streamingpartner van Sonos. Dit vond plaats tijdens het openingsweekend van 13 en 14 april 2018. De ‘Love Letters to Berlin’ radioshow viert volgens Sonos 'Berlijn als een voortdurende inspiratiebron en magneet voor kunstenaars met uitzendingen van Berlijnse labels, festivals en bekende artiesten die de Duitse hoofdstad hun thuis noemen.'
(PvWK)

Over Sonos
'
Sonos ontwikkelt sinds 2002 het toonaangevende Home Sound System voor het hele huis. Van een startend technologiebedrijf met nerdy ingenieurs en briljante ontwerpers die van muziek houden, is Sonos uitgegroeid tot een wereldwijd muziekmerk dat zich toelegt op het transformeren van de beleving van voluit naar muziek luisteren in huis. Dankzij het home sound system kunnen mensen in elke kamer van hun huis heel eenvoudig naar hun favoriete muziek luisteren met de beste geluidskwaliteit. Sonos is wereldwijd aanwezig, in meer dan zestig landen, met tientallen streaming-muziekaanbieders, via duizenden retailers en in miljoenen huishoudens. Met een voortdurende investering in software en diensten verbetert Sonos de ervaring die klanten hebben met muziek in huis, zelfs jaren na hun aankoop. Sonos verandert de manier waarop mensen naar muziek luisteren, huis voor huis.
Sonos Inc. is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in Santa Barbara, Californië, en vestigingen in Boston en Seattle, maar ook in Nederland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Duitsland en China.'
(bron: Sonos)

 

Ga voor meer informatie naar deze site.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken