Beiaardiers spelen bekende D.E tune vanwege 265-jarig merkbestaan
- Food-en-retail
- 18 mei 2018 @ 09:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodEvenement
- 18 mei 2018 @ 09:13
- Peter van Woensel Kooy
Om het jubileum van Douwe Egberts te vieren, spelen beiaardiers van verschillende Nederlandse kerken enkele dagen de bekende D.E tune. Eindbaas John Brands roept op om uw eigen verhalen over het koffiemerk te delen op #DEkoffieverhaal.
Onder meer in de Domtoren in Utrecht waar de branderij van Douwe Egberts gevestigd is en in Joure, daar waar D.E ooit is begonnen. Het is de start van het jubileumjaar waarin Douwe Egberts viert al 265 jaar het bekendste koffiemerk van Nederland te zijn. Tot en met 19 mei wordt de bekende tune middels kerkklokken ten gehore gebracht.
Herinnert u zich deze nog? 'Altijd weer een gezellig moment, met de lekkerste koffie die je kent. Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt', schrijft het merk over de bij bureau FHV bedachte oercampagne. Zie ook onder. 'De koffiebrander steekt voor haar jubileum ook haar beroemde D.E tune uit de jaren tachtig in een nieuw jasje. De remake van de D.E song is onderdeel van een jubileumcampagne waarin Douwe Egberts op verschillende manieren koffieverhalen ophaalt met het Nederlandse publiek. Het bekende koffiemerk speelt immers al 265 jaar lang een grote rol in het dagelijks leven van veel Nederlanders. De 2.0 variant van de reclameklassieker is ingezongen door singer/songwriter Steven de Geus, bekend van The Voice of Holland. De tune is ook te horen in de nieuwe tv-commercial die vanaf 28 mei live gaat.'
Koffieverhalen tijdens jubileumjaar
De rijke geschiedenis van Douwe Egberts begint in 1753 in Joure, Friesland. Anno 2018 is het merk niet meer weg te denken uit de Nederlandse samenleving, jong en oud is ermee bekend. Al 265 jaar is zo’n oer-Hollands kopje koffie onmisbaar in het leven van miljoenen Nederlanders – tijdens speciale, ontroerende of gelukkige contacten tussen mensen of gewoon als onderdeel van de dagelijkse routine.
'Samen koffie drinken verbindt. Dat doen we al 265 jaar', vertelt John Brands, general manager Jacobs Douwe Egberts Nederland. 'Ons jubileumjaar is een mooi moment om stil te staan bij de jarenlange kwaliteit, expertise en historie van ons typisch Hollandse merk. En om vooruit te kijken naar de toekomst. Dat gaan we op verschillende manieren doen de komende maanden.' Omdat veel mensen een bijzondere herinnering hebben aan Douwe Egberts koffie, roept de marketingafdeling van de jarige koffiebrander Nederlanders op om tijdens dit bijzondere jaar hun koffieverhaal te delen op social media door #DEkoffieverhaal te gebruiken. Daarnaast is een jubileumverpakking geïntroduceerd. Deze is volgens Brands gebaseerd op een Aroma Rood verpakking uit 1950 en is verkrijgbaar bij Superunie-leden als Plus, Coop en Dirk van den Broek.
(PvWK)
Tijdschema luiden kerkklokken
Vrijdag 18 mei
Breda – Onze Lieve Vrouwetoren – 11:45 uur
Utrecht – Domtoren – 12:45 uur
Dokkum – Stadhuis – 19:00 - 20:00 uur
Zaterdag 19 mei
Schoonhoven – Stadhuistoren – 10:00 uur
Groningen – Martinitoren – 11:00 - 12:00 uur
Bergambacht – Laurentiustoren – 11:30 uur
Gouda – Sint Janstoren – 13:00 uur
Joure – Hobbe van Baerdt Tsjerke – 14:00 - 14:45 uur
Harderwijk – Grote Kerk – 14:00 uur
Dordrecht – Grote kerkstoren – 15:00 uur
Dordrecht – Stadhuistoren – 16:00 uur
Amsterdam – Oudekerkstoren – 16:30 uur
Amsterdam – Zuiderkerk – 19:00 uur
(PvWK)
Over Douwe Egberts
'Het merk Douwe Egberts is eigendom van Jácobs Douwe Egberts, een wereldwijd koffie- en thee bedrijf met het hoofdkantoor in Amsterdam. Met een wereldwijd team van meer dan 12.000 medewerkers werken we samen om onze merken te leveren aan consumenten in meer dan 120 landen. Onze leidende merken zijn onder andere: Douwe Egberts, Pickwick, Senseo, L'Or, Tassimo, Jacobs, Moccona, Super, Kenco, Pilao en Gevalia. Voor JDE Nederland werken zo’n 2.000 medewerkers, met een kantoor en koffiebranderij in Utrecht en een thee- en koffiefabriek in Joure. Douwe Egberts is binnen het koffiesegment marktleider in Nederland in zowel retail als out-of-home. Onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. '
(bron: JDE)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- maanden
- koffieverhaal
- herinnering
- Coop
- verpakking
- 1950
- general manager Jacobs Douwe Egberts Nederland. 'Ons jubileumjaar is een mooi moment om stil te staan bij de jarenlange kwaliteit
- Aroma Rood
- John Brands
- jubileumverpakking
- koffiebrander
- Nederlanders
- koffie
- social media
- expertise en historie van ons typisch Holland
- #DEkoffieverhaal
- merk
- Douwe Egberts
- Plus
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing