Coke start brandcampagne om recycling sexy te maken

Coke start brandcampagne om recycling sexy te maken
  • Food-en-retail
  • 2 mei 2018 @ 15:29
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMVO

Coca-Cola Nederland start de nieuwe 'Coke TM brandcampagne' waarin recycling centraal staat. Senior brandmanager Daan Berendsen: 'wij gaan recycling sexy maken'.

'In het kader van ons duurzaamheidsactieplan "This is forward" hebben we diverse afspraken gemaakt. Een daarvan is de kracht van onze merken inzetten. Want om tegen 2025 al onze verpakkingen terug te krijgen en ook meer gerecycled materiaal in al onze verpakkingen te kunnen verwerken moeten we samen aan de slag', vertelt Kirsten van Zandwijk vfan de afdeling Public Affairs, Communications & Sustainability bij Coca-Cola Nederland, 'Via onze merken willen we consumenten bewustmaken en aanzetten ons een handje te helpen door bijvoorbeeld hun flesje in de juiste bak te doen. Coca-Cola trapt die belofte nu af en vanaf deze week kan de consument dit zien.

Van Zandwijk attendeert de MarketingTribune-redactie op de crossmediale aanpak die gekozen is. Ten eerste via de ‘Across the tracks’ commercial, die volgens haar in 72 Nederlandse cinema’s te zien is, verdeeld over Pathé en VUE. 'Van Groningen tot Kerkrade) en online en social platforms. Bij elkaar zetten we in op 7,8 miljoen impressies binnen vier weken.' Bekijk hieronder de bijbehorende film.

Ten tweede door de 'recycle boodschap' op verpakkingen gelijklopend met Coke Summer verpakkingen. Op de dop van Coca-Cola TM items staat ‘Please recycle’, front of pack staat ‘I’m 100% recyclable’ en op een shrink van een groot multipack staat ‘Please recycle – cocacola.nl/recycle’. Op het label en ook als eindshot van de Across the tracks commercial staat bovendien een specifieke URL genoemd om meer informatie te geven over wat een consument kan doen. 'Deze verpakkingen zijn in market van mei tot en met augustus 2018', aldus Van Zandwijk. Cokes senior brandmanager Daan Berendsen licht de campagne nader toe op de Coca-Cola corporate website, via LinkedIn en het eigen Twitter-account. Bekijk hier zijn verhaal over hoe Coca-Cola haar merkkracht inzet voor meer duurzaamheid en 'om recycling sexy te maken'.
(PvWK)

 

Lees hier over de aftrap van Coca-Cola's nieuwe actieplan voor duurzaamheid na een reeks dialogen, waarbij de focus op caloriearm, recycling en maatschappij is komen te liggen.

Foto: Seth Doyle / Unsplash



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken