Holland & Barrett wil nog meer nadruk op gezondheid
- Food-en-retail
- 18 mei 2018 @ 10:26
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Winkelen
- 18 mei 2018 @ 10:26
- Redactie Food en Retail
De eigen focus op gezondheid gaat Holland & Barrett nog niet ver genoeg. CEO Peter Aldis liet in het Britse dagblad The Telegraph doorschemeren dat er wordt gedacht over de opening van veganistische winkels.
Holland & Barrett is naast de kleinere keten Erica één van de weinige formules die zo sterk aanhaakt bij de actuele gezondheidstrend. “We voeren al 38 jaar producten voor innerlijke, uiterlijke of spirituele verzorging. Dat is ons eerste kader. Kader nummer twee is dat het product moet voldoen aan onze ethische standaarden. We zijn net zo goed streng in de leer, maar we hebben een bredere scope dan Erica”, zei Colinda Hoegee vorig voorjaar. Zij is de voormalige directeur van de Nederlandse Holland & Barrett-tak.
Groei
Het inspelen op de actuele gezondheidstrend heeft de keten een forse groei gebracht. De teller in het Britse thuisland van Holland & Barett staat op meer dan 1.000 vestigingen, Nederland komt in de buurt van 250 locaties, terwijl er nu ook een flinke groei is in landen als België, Italië en Saoedi-Arabië. Deze fantastische cijfers laten onverlet dat de aandacht voor gezondheid en bewustzijn nog verder wordt aangescherpt. Na protesten van Greenpeace zijn de producten met de planktonsoort krill uit de schappen gehaald. Krill zat onder andere in Omega 3-tabletten. Omdat deze garnaalachtige diertjes een essentieel onderdeel vormen voor het ecosysteem in Antartica is verkoop ervan gestopt. Ook de verkoop van gelatine is gestaakt. Het eiwitproduct wordt gewonnen uit huiden en botten van dieren. Dat was niet te rijmen met het vegetarische karakter van de formule.
Leidende trend
Nu wordt er volgens Peter Aldis serieus nagedacht over de opening van veganistische winkels. “Veganisme is een leidende trend vandaag. Dus is het logisch dat we een veganistische winkel willen openen. Dat past prima bij onze formule-uitgangspunten en dus zullen we ermee aan de slag moeten. Als je een dergelijk concept opent, dan is het eigenlijk onmogelijk voor een supermarkt om dat te kopiëren.”
(HS, bron: The Telegraph)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing