'De tijd is rijp voor Marketing 4.0'
- Food-en-retail
- 13 jun 2018 @ 11:19
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Klant
- 13 jun 2018 @ 11:19
- Hugo Schrameyer
Loyaliteitsbureau Magneds in Tilburg ontwikkelt niet alleen programma’s voor Nederlandse brands en retailers, maar ziet daarnaast buitenlandse kansen in het verschiet. De tijd is rijp voor Marketing 4.0, zegt een Duitse Magneds-woordvoerder.
De loyaliteitsprogramma’s die Magneds in eigen huis ontwikkelt, kennen verschillende contouren, waaronder win-acties, cashbacks en verschillende spaarsystemen. Om buitenlandse ambities verder vorm te geven, zijn er onder de noemer van Viva Marketing externe locaties geopend in Duitsland, Spanje en Polen.
Michael Gorius van de locatie in het Duitse Vendersheim vindt het opmerkelijk dat retailers de mond vol hebben van digitalisering, terwijl er in de praktijk nog weinig budget voor wordt vrijgemaakt. Juist nu is het moment aangebroken voor Marketing 4.0, meent hij. En daaronder verstaat hij een nieuw type shopperactivering. De basis daarvan is digitaal, in de vorm van bijvoorbeeld een digitale spaaractie, maar dan wel in combinatie met offline touchpoints. Winkels en supermarkten dus. Shoppers en consumenten zijn volgens Gorius vooral nieuwsgierig naar sympathieke en authentieke content. Juist dat is de trigger om consumenten te interesseren, meent hij. “Magneds en Viva Marketing zijn daarmee in staat om een levenslange relatie op te bouwen tussen merk en consument, passend bij de digitale actualiteit van nu.”
Traditioneel
Ook Polen staat open voor nieuwe loyaltymogelijkheden. De Poolse markt is vrij traditioneel en concurrerend, met name op het gebied van prijs en promotie. Digitalisering, verbeterde privacywetgeving en andere sociale ontwikkelingen, zoals de geplande sluiting van de zondagswinkel, vormen nu een goede voedingsbodem voor de oplossingen van Magneds om in dat land door te pakken. Ook Spanje is bekend met een markt die wordt gedomineerd door een prijzenoorlog, terwijl in dat land eveneens veranderingen zichtbaar zijn. Luis Carrascoso van Viva Marketing Spain: “Loyaliteit en betrokkenheid zijn onbekend terrein voor de meeste fast movers.” De programma’s van Magneds en Viva Marketing moeten daartoe de aanleiding vormen.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing