NS verkoopt winkellocaties Smullers, Hema, Broodzaak en Starbucks

NS verkoopt winkellocaties Smullers, Hema, Broodzaak en Starbucks
  • Food-en-retail
  • 22 jun 2018 @ 09:05
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenZakelijk

De Nederlandse Spoorwegen wil de lucratieve winkellocaties van Smullers, Hema, Broodzaak en Starbucks van de hand doen. De NS zegt zich te willen concentreren op zijn kerntaken en verkoopt daarom een deel van de winkels die het vervoersmerk exploiteert.

Recentelijk sloot de inschrijving van de tenderprocedure. Onder de biedende partijen is HMS Host, dat zich specialiseert in horeca op stations en luchthavens, zo bevestigde ceo Walter Seib maandag tijdens een interview met het FD. Seib wilde verder niets kwijt over het biedingsproces. Ook cateraar Albron, nummer twee in Nederland, liet in 2016 al expliciet weten interesse te hebben in de horeca op NS-stations. Dat verbaast niet. Voedsel voor directe consumptie of binnen twee uur ('on the go') is een categorie die hard groeit. FSIN, de brancheorganisatie van Nederlandse foodservicebedrijvenvan oud-MarketingTribune hoofdredacteur Jan Willem Grievink, verwacht dat de omzet uit dit soort kant-en-klare tussendoortjes dit jaar de 5% zal passeren.

Deel bricks blijft bij NS
De NS blijft eigenaar en uitbater van Kiosk, Huiskamer, Railcatering, Julia’s en AH to go. 'Om een goed aanbod aan reizigers te bieden, behoudt NS een deel van de formules zelf', verklaart een woordvoerder. 'Reizigers willen een snelle boodschap kunnen doen en een warme en koude maaltijd kunnen bestellen. Die basis wil NS bieden door Kiosk, Huiskamer, Railcatering, Julia’s en AH to go te exploiteren.'
(bronnen: FD, FSIN en NS)

Foto: Rowan Heuvel / Unsplash

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken