Pepsi Max brengt provocerende 'Pepsi Taste Challenge' terug 

Pepsi Max brengt provocerende 'Pepsi Taste Challenge' terug 
  • Food-en-retail
  • 26 jun 2018 @ 16:04
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Pepsi Max roept consumenten op om de heerlijke, intense smaak van Pepsi Max te ervaren. 'Deze zomer gaat Pepsi Max zonder suiker de strijd aan met Coca-Cola Original met suiker tijdens de Pepsi Max Taste Challenge', meldt het merk provocerend. Het begin van een nieuwe marketing-oorlog?

De beroemde Pepsi Taste Challenge, oorspronkelijk gelanceerd in de jaren 1970, is terug van weggeweest en wel op een gewaagde en geheel vernieuwde manier, meldt het merk.

'Pepsi Max nodigt mensen uit zelf deel te nemen aan een nationale blinde smaaktest, om na twee slokken te beslissen welke cola voor hen de lekkerste smaak heeft. Op evenementen door het hele land, krijgen deelnemers twee glazen cola voorgezet zonder dat ze weten welke cola het is, en geven ze hun oordeel.'

'We zijn ontzettend enthousiast om een nieuwe versie van onze beroemde Pepsi Taste Challenge - die destijds marketinggeschiedenis heeft geschreven - te introduceren. Als het gaat om favoriete colamerken denken fans dat ze weten waar hun loyaliteit ligt. De Pepsi Max Taste Challenge is ontworpen om deze vooroordelen uit te dagen en consumenten te verrassen met de ontdekking van hun nieuwe favoriete colasmaak. Met het proeven van slechts twee slokken cola geloven we dat we meer mensen kunnen overtuigen van de geweldige smaak van Pepsi Max', zegt Mark Kirkham, Head of Marketing & Innovation bij PepsiCo West-Europa Beverages tegen MarketingTribune.

Als onderdeel van de Pepsi Max Taste Challenge campagne werkt Pepsi Max samen met influencers die Nederlanders zullen uitnodigen om de smaaktest zelf te ondergaan, tijdens de Pepsi Max Taste Challenge evenementen, onder het mom van ‘Probeer het zelf ook ff’. Naast de fysieke Taste Challenge evenementen en de influencer campagne bestaat het supportplan uit TV, online en digital outdoor.

Julien Galand, Head of Marketing softdrinks PepsiCo Benelux licht toe: 'We weten dat we met Pepsi Max een cola zonder suiker met een hele goede smaak in handen hebben, maar nog te veel mensen in Nederland zijn hiervan niet op de hoogte. Hopelijk zal onze Pepsi Max Taste Challenge hier verandering in brengen.' Overigens kent Coca-Cola ook suikerarme en -vrije varianten: Life, Zero en Light die uitvoerig in Cokes laboratoria op smaak getest zijn. Een tegenreactie ligt dan ook voor de hand. Pepsi-licentiehouder voor Nederland Vrumona, dochter van Heineken, heeft echter ook diepe zakken voor een oplaaiende marketingoorlog.

Hier een voorproefje van de online content van Pepsi.


Deze zomer worden er door heel Nederland meer dan 60 Pepsi Max Taste Challenge evenementen georganiseerd, zo kondigt Pepsi aan. 'De evenementen vinden plaats vanaf nu, toewerkend naar een grote kick-off op 6 juli 2018 op Utrecht Centraal Station. De locaties van de meeste grootschalige evenementen zijn te vinden op www.pepsi.nl
De resultaten van de Pepsi Max Taste Challenge worden na de zomer bekend gemaakt.'
(PvWK)
 



Over PepsiCo
'Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. PepsiCo had in 2016 een netto-omzet van ongeveer 63 miljard dollar en heeft een complementair voedingsmiddelen- en drankenportfolio dat Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker en Tropicana omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar.
‘Performance with Purpose’ vormt de basis van PepsiCo - onze fundamentele overtuiging dat het succes van onze onderneming onlosmakelijk verbonden is met de duurzaamheid van de ons omringende wereld. Wij zijn van mening dat het voortdurend verbeteren van de producten die we verkopen, een verantwoorde bedrijfsvoering om onze planeet te beschermen en de empowerment van mensen over de hele wereld, PepsiCo in staat stellen om een succesvol internationaal bedrijf te zijn, dat langetermijnwaarde creëert voor de samenleving en onze aandeelhouders. Voor meer informatie: www.pepsico.com.
Als PepsiCo Nederland voeren wij bekende sterke merken als 7up, Alvalle, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay's, Mountain Dew, Naked, Pepsi, Quaker, Smiths, Snack a Jacks, Sunbreaks en Tropicana en staan we in Nederland in de top 6 van voedingsmiddelen- en drankenbedrijven. In Nederland werken er zo’n 630 mensen op vier vestigingen, waaronder drie productielocaties. Voor meer informatie: www.pepsico.nl.'

(bron: Pepsi)

Over Vrumona
'Vrumona is een toonaangevende leverancier en bottelaar van frisse dranken. Het bedrijf heeft een gevarieerd portfolio met merken zoals Royal Club, Crystal Clear, SiSi, Rivella, Sourcy en Sourcy Vitaminwater. Daarnaast is Vrumona in Nederland de licentiehouder en leverancier van de merken Pepsi, Rivella, 7up en Mountain Dew. Vrumona’s missie is “Goed en Gezond drinken voor iedereen”, Vrumona is dan ook één van de drijvende krachten achter het gezonder maken van de frisdrankcategorie. Hierin staan niet alleen de consument en klant, maar ook het milieu centraal. Bij het maken en verpakken van frisse dranken wordt voortdurend aandacht besteed aan het efficiënt gebruiken en verwerken van grondstoffen, verpakkingsmaterialen, water en energie. Vrumona is een dochteronderneming van Heineken Nederland en gevestigd in Bunnik. Er werken zo’n 400 mensen.'

(bron: Vrumona)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken