[beeld impressie] Chiquita All Day Breakfast Club als tropische pop-up
- Food-en-retail
- 13 jul 2018 @ 16:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 13 jul 2018 @ 16:10
- Peter van Woensel Kooy
Begin juli veroverden de Chiquitabanaan en AH avocado na een eerdere activatie opnieuw aandacht op het ontbijtmenu, binnen de 'Chiquita All Day Breakfast Club'. Dat is volgens de betrokken marketeers een tropisch pop-uprestaurant op de winkelvloer 'bomvol ontbijtinspiratie'.
De Chiquita All Day Breakfast Club is een 4-daags pop-up restaurant op het voorplein van AH XL Limburglaan in Eindhoven. Shoppers kunnen hier gratis en onder genot van feestelijke muziek, plaatsnemen in het restaurant waar zij kunnen genieten van exclusieve banaan-avocado gerechten. 'Denk bijvoorbeeld eens aan een heerlijke smoothie bowl met banaan, blauwe bessen en pecannoten, of een lekker plakje bananenbrood met avocado hangop. Dat is pas ontbijtinspiratie', aldus Chiquita.
Miss Chiquita ‘in the picture’
Gedurende de vier dagen dat het pop-up restaurant geopend is, wordt winkelend publiek ook verwelkomd door 'Miss Chiquita'. Shoppers kunnen met haar op de foto in de photobooth en mogen de foto direct mee naar huis nemen. Voor de online doorvertaling van deze activatie is een speciale hashtag in het leven geroepen: #chiquitaontbijt.
Bananen en avocado’s
In het restaurant aangekomen kan plaatsgenomen worden aan één van de tafeltjes of op de loungebanken. Hier serveert het Chiquita-personeel, bestaande uit twee professionele chefs, twee Young Perfect merkambassadeurs en Miss Chiquita zelf, de ontbijtplank met 6-delige proeverij uit. De verschillende gerechten worden, zoals het een banaan-avocado proeverij betaamd, gepresenteerd op een echt bananenblad en worden ter plekke aan de Chiquita ontbijtbar voor de shopper klaargemaakt. Geen onderdeel van de proeverij, maar wel op verzoek te maken, is het speciale banaanavocado babyhapje: een zoete aardappelpuree met banaan en avocado. Zo kunnen ook de allerkleinsten meegenieten van de inspirerende Chiquita ontbijtgerechten. 'Het winkelend publiek reageert vol enthousiasme op de Chiquita All Day Breakfast Club', constateert het bananenmerk. 'Naast dat extra ontbijtinspiratie nooit weg is, worden de gerechten namelijk ontzettend goed ontvangen. De bij de setting te vinden receptenboekjes vinden dan ook gretig aftrek. “Volgende week weer?”, aldus shoppers.'
AH XL Kookstudio in tropische sferen
Naast het Chiquita All Day Breakfast Club pop-up restaurant, kleuren ook de AH XL Kookstudio’s geel en groen. Shoppers worden verrast met een drietal inspirerende, maar bovenal lekkere gerechten: pancakes met Chiquita banaan & avocado, een Chiquita bowl met avocado en een boterham met banaan en avocado. 'Zo is de Albert Heijn shopper helemaal klaar voor een energieke dag', besluit het banenmerk dat door Ron Simpson van de Avocadoshow op de j.l. Nationale Marketingdag nog als zijn grote voorbeeld genoemd werd, qua productmarketing. 'Natuurlijk kunnen vanuit de Kookstudio’s ook receptenkaarten meegenomen worden om de ontbijtgerechten thuis nog eens na te maken', aldus Chiquita.
(PvWK)
BEELDIMPRESSIE
(fotocredit: Young Perfect)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- proeverij
- ter plekke
- Young Perfect
- food
- chefs
- avocado
- experience
- avocado
- banaan
- banaan
- klaargemaakt
- personeel
- gerechten
- Chiquita
- AH
- Miss Chiquita
- merkambassadeurs
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing