Magioni-oprichter vermarkt 13.000 groentepizza's per dag
- Food-en-retail
- 10 jul 2018 @ 09:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieFoodMarketing
- 10 jul 2018 @ 09:06
- Peter van Woensel Kooy
Magioni-oprichter Manon van Essen (30) trok blut aan de bel bij Albert Heijn met de vraag of de retailketen haar gezonde pizza’s wilde verkopen. Nu worden ze via ruim 1000 verkooppunten verkocht waaronder sinds kort ook 300 filialen van de deftige Britse supermarkt Waitrose.
'Iedereen streeft naar een gezonde levensstijl, maar dat gaat altijd over dingen laten staan. Ik wilde mensen helpen gezond eten leuk te maken. In die zin is Magioni ontstaan uit eigen ongenoegen', vertelt ze over de marketingcase op Business Insider. Van Essen kwam op de groentenbodems voor pizza's en kreeg het advies om voor voldoende schaalgrootte snel op zoek naar een retailketen te gaan. En naar een investeerder. Ze was platzak toen ze uiteindelijk het foodconcept bij Ahold mocht presenteren. 'Ik had zelfs geen geld om een treinkaartje naar Zaandam te kopen', lacht ze nu. AH wilde gelukkig wel een proef doen. Ze gaf haar pizza’s de merknaam Magioni en mocht twintig AH-supermarkten bevoorraden. AH experimenteert vaker met food start ups.
Participant gevonden
'We begonnen met een kleine oplage van ongeveer 300 pizza’s per maand', vertelt ze nu. In de tussentijd had ze een producent gevonden en trof ze Abel Slippens, een visionaire investeerder die in de Quote 500 staat en zijn fortuin verdiende met voedselgroothandel Sligro. Die ging direct een partnership aan. Lees hier de complete case verder.
(bron: BI)
Fotocredit boven: Magioni
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- piza
- Sligro
- bevoorraden
- Abel Slippens
- meel
- AGF
- AH
- retail
- food
- supermarkt
- voedselgroothandel
- Manon van Essen
- marketing
- fortuin
- bodem
- Magioni
- gezond
- producent
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing