PostNL gaat 's ochtends food bezorgen

PostNL gaat 's ochtends food bezorgen
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2018 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

PostNL bezorgt vanaf deze week ook in de ochtenduren boodschappen, maaltijdboxen en andere verse foodproducten. De eigen koelbox wordt verzegeld en pas bij aflevering geopend, zodat de temperatuur tot en met het moment van bezorgen wordt bewaakt. Vers aan huis is een grote marketingfoodtrend.

Dit betekent een forse uitbreiding van het eigen foodnetwerk van PostNL. Volgens het distributiemerk groeit de online foodmarkt en willen met name b2b-klanten ook in de ochtend laten leveren en beleverd worden. ‘Denk aan bakkers en supermarkten die via PostNL leveren aan crèches, schoolkantines en politiekazernes, of aan restaurants die verse producten in de ochtend willen ontvangen’, aldus PostNL's persbericht met het nieuws. De ochtendbezorging staat overigens ook open voor consumenten die tussen 08.00 uur en 13.00 uur boodschappen willen ontvangen.

PostNL levert namens ruim 50 foodaanbieders
PostNL bezorgt voor meer dan 50 foodaanbieders boodschappen, maaltijdboxen en speciaalproducten als vlees en sportvoeding. De foodbestellingen van de verschillende aanbieders worden gebundeld en vanuit één hub gesorteerd en gedistribueerd. Ontvangers krijgen nauwkeurige informatie over het bezorgmoment van hun verse producten. Het tijdvak waarbinnen de postbezorger foodproducten bezorgt is 30 minuten.

Vers aan huis is grote trend
De koelbox van PostNL wordt verzegeld en pas bij aflevering geopend, zodat de temperatuur tot en met het moment van bezorgen wordt bewaakt, meldt het merk. 'Na het bezorgen neemt de bezorger de koelboxen weer mee retour. Het postbedrijf kan de duurzame koelboxen daardoor tot 500 keer hergebruiken. Voor foodaanbieders zit de winst in het feit dat ze producten niet zelf in (kartonnen) dozen hoeven te verpakken.' MarketingTribune houdt u goed bij over de versleveranties aan huis, zoals in dit dossier '[Boxtoernooi]'. Jaarlijks organiseert MT-uitgever BBP een congres over Food&E-commerce. De uitgebreide vers-distributie van PostNL ligt duidelijk in het verlengde van deze marketingfoodtrend.
(PvWK, bronnen: PostNL, MT en Distrifood)


 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken