Decathlon naar The Wall Utrecht
- Food-en-retail
- 28 aug 2018 @ 09:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Winkelen
- 28 aug 2018 @ 09:51
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwste filiaal van Decathlon, de grootste sportretailer ter wereld, opent eind 2018 zijn deuren in The Wall Utrecht. De vijftiende Nederlandse winkel van de van oorsprong Franse sportketen zal 4600 m2 beslaan.
Decathlon wil, ook met de organisatie van sportevenementen, de sportparticipatie nog verder vergroten. Nick van de Sanden van Decathlon is verheugd over de samenwerking: ‘Onze missie is sport toegankelijk maken voor zo veel mogelijk mensen. De uitstekende bereikbaarheid en ruime parkeergelegenheid waren voor ons redenen om ons in The Wall te vestigen.’ Naast het aanbieden van een laagdrempelig en breed assortiment sportartikelen, zal de sportretailer samenwerkingsverbanden aangaan met lokale sportverenigingen en onderwijsinstellingen en zullen diverse (sport)evenementen worden georganiseerd.
The Wall Moves
Ook Barbara Ploeger van Propertize, eigenaar van The Wall, is blij met de komst van Decathlon. ‘Deze wereldwijd bekende sportretailer zet zich al decennia lang in om sport toegankelijk te maken en focust zich daarmee op actief zijn en bewegen. Die missie sluit geweldig aan bij het concept The Wall Moves.’ Onder die noemer biedt The Wall ruimte aan nieuwe, toekomstgerichte en zintuigprikkelende concepten.
Met deze transactie zet eigenaar Propertize een volgende succesvolle stap in de herontwikkeling en upgrading van het winkelcentrum langs de A2. Afgelopen zomer vestigde de grootste rollerdisco van Nederland, Rocking Rollerz, zich in The Wall. Eerder dit jaar opende Play-In, het grootste speelparadijs van Nederland, er zijn deuren. Met de komst van Decathlon is er dit jaar al ruim 12.000 m2 van de rode blikvanger verhuurd. The Wall Utrecht werd gebouwd tussen 2008 en 2010 en is met een lengte van meer dan 800 meter een van de langste gebouwen van Nederland. Het belevingscentrum huisvest winkels, retailconcepten en restaurants. In het gebouw is door de brede bestemming ruimte voor een combinatie van leisure en shopping.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing