Yoghurt Barn kiest in store-music van A Music Moment
- Food-en-retail
- 28 aug 2018 @ 10:55
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Instore marketing
- 28 aug 2018 @ 10:55
- Hugo Schrameyer
De out of home formule Yoghurt Barn is gaan samenwerken met music agency A Music Moment voor een eigen muziekbeleving in de aangesloten vestigingen.
De formule Yoghurt Barn valt niet binnen het karakteristieke out of home-plaatje. De vestigingen (Barns, zoals oprichter Wouter Staal die noemt) houden het midden tussen een coffee corner en een lunchroom, waar je als gast kunt genieten van goede koffie, (h)eerlijke thee en vooral yoghurt georiënteerde ontbijtjes, lunches, high tea’s en tussendoortjes.
In store-muziek
Die positionering vraagt nu ook om een muziekbeleving die aansluit bij de positionering. Of, zoals Yoghurt Barn dat zelf zegt: ‘Passende, specifiek ingedeelde en eerlijke muziek. Muziek die matched met de identiteit en het concept van Yoghurt Barn.’
Wouter Staal: ‘Wij waren al enige tijd opzoek naar een in store-musicsysteem dat vergelijkbaar is met Spotify, maar dan voor de zakelijke markt. Ik heb een aantal jaren terug zelfs deelgenomen aan de pilot van dit systeem. Begin komend jaar gaan wij een nieuw avontuur aan, namelijk het openen van onze eerste franchiselocatie. Het systeem van A Music Moment past heel goed binnen het doel om Yoghurt Barn klaar te stomen voor verdere groei.’
Spotify
Music agency A Music Moment werkt met hetzelfde systeem als Spotify. Bij deze aanpak is het concept echter te gebruiken in commerciële ruimtes. "Soundtrack Business", heet deze muziekdienst, die in vergelijking met Spotify een aantal extra functies bevat die ideaal zijn voor een concept met meerdere locaties. Via één account is een overzicht van alle aangesloten vestingen beschikbaar, zodat een muziekschema voor de hele dag kan worden ingeregeld.
Daarnaast wordt er voor het eerst binnen deze markt een model gehanteerd waar alle artiesten en labels op basis van het aantal streams een fee uitgekeerd krijgen voor hun muziek. Reinier Middel, founder van A Music Moment, noemt dat Fair Trade Music. ‘Yoghurt Barn is een heel tof, uniek en groeiend bedrijf. We zijn blij dat wij hier met onze muziekdienst en fair trade music een bijdrage aan kunnen leveren en waarderen het dat Yoghurt Barn hier heel bewust voor kiest’, aldus Reinier Middel.
Belangrijk onderdeel
Volgens Wouter Staal is Yoghurt Barn al sinds 2013 op zoek naar een systeem als dit en is hij blij dat hij dit passende concept gevonden heeft. ‘We vinden het belangrijk dat zowel onze gasten als het personeel zich prettig en thuis voelt in onze Barns. Muziek is daar een belangrijk onderdeel van en op dat gebied zitten we nu helemaal goed!’
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing