Bol.com en PostNL starten 'Binnen 2 uur Bezorgd'

Bol.com en PostNL starten 'Binnen 2 uur Bezorgd'
  • Food-en-retail
  • 14 sep 2018 @ 11:47
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

Bol.com en PostNL starten met een pilot voor de snelle en duurzame bezorgservice ‘Binnen 2 uur Bezorgd’. Per elektrische bakfiets worden populaire artikelen uit het Bol.com-assortiment binnen twee uur na bestelling bij de klant afgeleverd.

Artikelen binnen twee uur na bestelling in huis en ook nog eens duurzaam bezorgd? Voor Amsterdammers wordt dit vanaf vandaag realiteit. In de hoofdstad starten Bol.com en PostNL met het testen van een extra snelle bezorgdienst. Per elektrische bakfiets worden duizenden populaire artikelen uit het bol.com-assortiment binnen twee uur afgeleverd bij de klant. Door op een verantwoorde manier gemak en service naar een nog hoger niveau te tillen, zetten bol.com en PostNL een nieuwe norm voor online winkelen. Deze samenwerking toont aan dat de allersnelste bezorging van Nederland én verduurzaming heel goed samengaan, zelfs bij een breed assortiment.

Ook op het allerlaatste moment uitkomst bieden
Iedereen herkent een dergelijke situatie wel: je hebt net de laatste luier gebruikt, maar je kindje ligt eindelijk lekker te slapen en je kan niet weg, leven de initiatoren zich in. 'Of de staafmixer begeeft het tijdens het koken terwijl je schoonouders over twee uur voor de deur staan. Bol.com biedt met "Binnen 2 uur Bezorgd" ook uitkomst als een artikel extra snel nodig is. Zo kunnen consumenten de tijd die ze zouden gebruiken voor een bezoek aan de fysieke winkel, aan andere belangrijke dingen besteden. Trouwe Bol.com-klanten met een Select-voordeelbundel (voor 9,99 euro een jaar lang geen verzendkosten voor alle bezorgopties, red.) betalen niets extra’s voor "Binnen 2 uur Bezorgd". Klanten zonder de voordeelbundel Select betalen 4,99 euro voor de milieuvriendelijke snelservice.'

Uitbreiding vanuit Amsterdam
In het volgens Bol.com meest populaire tijdvak voor online winkelen – tussen 12.00 uur en 20.00 uur – krijgen klanten in onderstaande postcodegebieden de optie ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ te zien. PostNL bezorgt vervolgens tot 22.00 uur. De extra snelle bezorgoptie wordt zichtbaar zodra de klant is ingelogd en wordt elke werkdag aangeboden in de winkel. De geselecteerde postcodes zijn gelinkt aan het lokale magazijn in Duivendrecht, ten zuidoosten van Amsterdam. Vanaf die plek bezorgt PostNL de pakketjes per elektrische bakfiets bij de klant. Na vandaag breiden Bol.com en PostNL de bezorggebieden stapsgewijs uit in Amsterdam, en bij succes wordt ook het tijdvak voor het plaatsen van de bestelling verruimd. Op basis van de resultaten van de pilot zal deze dienst naar meerdere plaatsen in Nederland en België uitgerold worden.

Duurzaam gemak
Huub Vermeulen, algemeen directeur Bol.com: 'Met deze pilot krijgen we de kans om te testen hoe we de klant ook op het allerlaatste moment nog kunnen helpen. Of je nu snel nog een koptelefoon wil kopen omdat je op het punt staat om op vakantie te gaan, of je moet onverwachts een verjaardagscadeau voor diezelfde avond regelen, ook dan wil bol.com het makkelijk maken voor de klant. Samen met partner PostNL gaan we juist de 2-uurs bezorgservice op de elektrische bakfiets doen. We zien het als onze gezamenlijke verantwoordelijkheid deze klantbehoefte zo duurzaam mogelijk in te vullen.'

Als grootste webwinkel van Nederland en België wil Bol.com het voortouw nemen in het verduurzamen van retail. 'Samen met onze andere duurzame initiatieven draagt deze innovatieve samenwerking met PostNL bij aan ons doel om onze directe voetafdruk terug te brengen tot 0 gram CO2-uitstoot per pakketje in 2025', zegt Vermeulen, 'We weten dat we daar nog veel stappen voor moeten zetten, maar door het elke dag beter te doen, halen we een duurzame retail dichterbij.'

Amsterdamse testpersonen gezocht
Met ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ en de andere bezorgopties Avondbezorging, Zondagbezorging en bezorging binnen een paar uur (Vandaag Bezorgd/Vandaag Ophalen), wil Bol.com klanten de mogelijkheid bieden om praktisch op elk gewenst moment een pakketje te laten bezorgen. Om ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ zo goed mogelijk te testen en tegelijkertijd de eerste klanten kennis te laten maken met de nieuwe dienst, zoekt Bol.com tien testpersonen in Amsterdam die een week lang elke werkdag verplicht geld willen uitgeven op kosten van Bol.com. 'De testers, die binnen de Ring A10 en onder het IJ moeten wonen, hebben de ‘schone taak’ om elke dag voor maximaal 30 euro te bestellen bij Bol.com. Uiteraard mogen ze de artikelen houden. In ruil daarvoor delen de testers dagelijks hun ervaringen met Bol.com. Geïnteresseerden kunnen zich vanaf nu aanmelden via de Facebook-pagina van Bol.com', aldus de initiatoren.
(PvWK)

Uitbreiding postcodegebieden tijdens pilot:
Fase 1. 1091 – 1098 m.u.v. 1095: livegang 11 september
Fase 2. 1071 -1079, 1011, 1012, 1015 - 1019, 1095: livegang uiterlijk 1 oktober
Fase 3. 1051 – 1059: livegang uiterlijk 1 november

Meer informatie over ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ ook te vinden via bol.com/binnen2uur

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken