Harry Potter pop-up store opent zijn deuren in Utrecht
- Food-en-retail
- 9 nov 2018 @ 15:56
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenEvenement
- 9 nov 2018 @ 15:56
- Peter van Woensel Kooy
Ter ere van het twintigjarig jubileum van de Nederlandstalige Harry Potter boeken opent Uitgeverij De Harmonie vandaag een magische Harry Potter pop-up store in Hoog Catharijne. De pop-up store zal, geheel in thema, 9¾ week openblijven.
Bezoekers kunnen de betoverende wereld van Harry Potter van dichtbij beleven en een zeer speciale uitgave van de boeken kopen. De opening van deze locatie valt samen met de ingebruikname van de nieuwe Zuidpassage in Hoog Catharijne, waar tevens de pop-up store gevestigd is, meldt de uitgeverij.
Magische wereld
'De pop-up store is volledig gehuld in de karakteristieke magische stijl die mensen kennen uit de boeken van de afgelopen twintig jaar. De winkel bevat locaties geinspireerd uit de boekenreeks, zoals de bibliotheek en de leerlingenkamer, voor een ideaal fotomoment. Er zijn allerlei bijzondere items uit de boeken terug te vinden, waaronder een life-size Hagrid en Harry Potter gemaakt van Lego, en snoep regelrecht afkomstig uit Zacharinus' Zoetwarenhuis, zoals Choco Kikkers en Smekkies in Alle Smaken van Jelly Belly. Naast een authentieke Harry Potter-beleving bestaat de mogelijkheid om de speciale ‘Limited Edition’ hardcovers van de boeken te kopen. Ook is er een speciale expositie van twintig jaar Harry Potter en is de nieuwe Lego Harry Potter-game te spelen op de Nintendo Switch. In de shop zijn daarnaast nog vele andere officiële Harry Potter producten verkrijgbaar', vertelt Elsbeth Louis, van Uitgeverij de Harmonie.
Generatie op generatie
De gelegenheid geeft fans van jong en oud de kans om weer eens op een andere manier van hun favoriete boekenserie te genieten. Dat is volgens Louis ook zo mooi aan Harry Potter: 'De mensen die eerder de boeken lazen geven dit nu door aan hun kinderen en misschien zelfs wel kleinkinderen. Het gaat van generatie op generatie en verbindt iedereen met elkaar. Dát is wat Harry Potter zo ontzettend mooi maakt.'
Uniek Harry Potter item
De deuren van de Harry Potter winkel gaan vandaag voor iedereen open. Bezoekers krijgen de kans om voor de allereerste keer een 'zeer speciaal item' te bezichtigen dat nog nooit eerder is vertoond. Wat dit mysterieuze item precies is en wat het kan, is vooralsnog een geheim. Twee weken later op 23 november, aan de vooravond van het Dutch Comic Con-event, wordt officieel bekendgemaakt wat dit item zo magisch maakt, aldus de uitgever geheimzinnig. Geheel in Potterstijl.
(PvWK)
Adresgegevens Harry Potter - Twintig jaar magie pop-up store
Hoog Catharijnepassage 28, 3511 WP, Utrecht
Foto perron: Sarah Ehlers / Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 9 3/4
- uitgever
- pop-up store
- Hoog Catharijnepassage
- 20 jaar magie
- Utrecht
- officieel
- event
- Zwijnstein
- perron
- Harry Potter
- Dutch Comic Con-Harry Potter
- magie
- bekend
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing