Aldi, Vomar, AH en Jumbo en drie foodmerken genomineerd voor Gouden Windei

Aldi, Vomar, AH en Jumbo en drie foodmerken genomineerd voor Gouden Windei
  • Food-en-retail
  • 5 dec 2018 @ 15:55
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsWinkelenPolitiekMarketing

Aldi, Vomar, AH en Jumbo maken als supermarkt een kans. En ook Venco, Coca-Cola en Conimex zijn in de race om het Gouden Windei 2018, zo maakt Foodwatch bekend. Niet iets om direct heel trots op te zijn.

Het Gouden Windei is bedoeld voor het meest misleidende voedingsproduct van het jaar. 'Onder meer AH Zoete aardappelpuree maakt kans, omdat daar vooral gewone aardappels in zitten. Ook de plakken kaas van AH Zaanse Hoeve zijn genomineerd vanwege het goochelen met calorieën', meldt consumentenorganisatie Foodwatch, dat zichzelf dé voedselwaakhond van Nederland noemt. Verder nomineerde de kritische club van de huismerken Aldi Culinella Olijf voor bakken en braden, Vomar Roomboter reuzerozijnenbollen en Jumbo Cherrytomaat Pastasaus.

Hoofdprijs voor gewoon water
Andere genomineerden voor het Gouden Windei 2018 zijn Venco Honingdrop, met circa 150 keer meer suiker dan honing, het inspired by clouds crispy smartwater van Coca-Cola, dat volgens de organisator ‘gewoon duur water is’, en Conimex Gembersiroop van Unilever. Wie de ‘prijs’ voor het meest misleidende voedingsproduct wint, wordt de komende weken bepaald via een consumentenpoll. Veel genomineerden waren in voorgaande edities de uitreiking voor, door tijdig de klacht weg te nemen of door het product aan te passen.
(PvWK) 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken