Bbrood opent eerste 'waste no more' winkel in Amsterdam
- Food-en-retail
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelenMarketing
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf januari 2019 opent Bbrood haar eerste waste no more winkel in Amsterdam. Bij de vestiging op de Rozengracht kunnen bezoekers voortaan brood van gisteren kopen voor de helft van de prijs.
De bakkerswinkel verwacht zo twee vliegen in een klap te slaan: voedzaam desembrood toegankelijk maken voor iedereen en voedselverspilling tegengaan. Renee Pater, eindbaas bij Bbrood, zegt: 'Het idee voor de zaak bestaat al meerdere jaren. Toch is er tot op heden nooit wat mee gedaan'. Zonde vonden ze dat bij Bbrood, tijd om er iets mee te doen! Onder leiding van de broers Jan en Tom Miedema opent Bbrood haar eerste waste no more winkel op de Rozengracht.
Klanten krijgen 50% korting op brood van gisteren, voor dagverse producten betalen zij de normale prijs en alle papieren verpakkingen kosten €0,10. 'We maken mensen bewust van de single use verpakking problematiek en tegelijkertijd proeven ze dat brood van gisteren nog steeds echt lekker is', aldus Jan en Tom.
Neem een kijkje en proef of het brood van gisteren wel écht lekker is, adviseert de bakkerijketen. 'Je kan 7 dagen in de week terecht op de Rozengracht 180-182 in Amsterdam. Van maandag t/m zaterdag zijn ze geopend van 7:30 tot 18:00 en op zondag van 8:00 tot 15:00.'
(PvWK)
Delegatie van MT-uitgever BBP Media recentelijk op de koffie bij Bbrood Amsterdam. Op de achtergrond: bakkers in actie. (foto: PvWK)
Algemene info Bbrood
'Bakkerij Bbrood bakt desembrood en heeft winkels en bakkerijen in Amsterdam. Voor alle Marqt-winkels bakken wij ons ambachtelijk desembrood. In februari 2019 bestaat Bbrood 11 jaar, een familiebedrijf met vakkennis die al 4 generaties teruggaat. Hoe bakt BBROOD ze bruin? Het begint met de beste, natuurlijke ingrediënten. Dus geen onnodige toevoegingen of conserveringsmiddelen. Maar liefst 2 dagen mag het deeg van Bbrood rijzen. Op die manier ontwikkelen de natuurlijke smaakstoffen zich goed. Dat ruik én proef je! Daarna vormen de bakkers het deeg met de hand tot brood. Maar... hoe bakken zij ze nu bruin? Op de stenen vloer van de oven! Zo krijgt het brood zijn knapperige korst en volle smaak.'
(bron: Bbrood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jan Midedema
- broers
- eindbaas
- eerste
- Tom Miedema
- Rozengracht
- heden
- winkel
- jaren
- Bbrood
- waste no more
- Renee Pater
- Bbrood
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing