Carrefour opent robotwinkel
- Food-en-retail
- 24 dec 2018 @ 10:41
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Innovatie
- 24 dec 2018 @ 10:41
- Redactie Food en Retail
Hypermarktconcern Carrefour laat zich nogal gelden de laatste tijd. Hadden we pas geleden het bericht over de opening van een laboratoriumwinkel in Parijs, nu komt de keten in het nieuws met een robotwinkel in Brussel.
Deze nieuwe vestiging aan de Grote Markt in Brussel (“op een boogscheut van het centraal station”, meldt de Vlaamse zakenkrant De Tijd) lijkt in slechts weinig opzichten op een traditionele supermarkt. Je zou daarbij de vergelijking kunnen maken met een grote vendingmachine, die je elk moment van de dag kunt binnenstappen, zeven dagen per week. In een klassieke Carrefour Express moet je als shopper zelf je boodschappen uit de schappen halen. In de nieuwe winkel doet een robot het werk. Die robot gaat aan de slag voor passanten die de winkel binnenkomen, maar verder is het proefproject ook een ophaallocatie voor online bestelde boodschappen.
Diepvriesproducten
‘Mensen komen binnen en duiden op een scherm aan wat ze willen kopen. Ze betalen en meteen daarna stelt een machine hun boodschappenpakket samen’, citeert De Tijd Carrefour-woordvoerster Baptiste van Outryve. ‘Alle soorten producten zijn er te koop. Verse producten, maar bijvoorbeeld ook diepvriesproducten en droge voeding.’ Voor klanten die hun boodschappen online hebben besteld, zijn er lockers waar hun bestellingen in klaar liggen.
Drukke wijken
Of de winkel nog dit jaar open gaat, is niet helemaal duidelijk. In ieder geval uiterlijk begin volgend jaar. Verder verwacht de woordvoerster dat er meer van deze winkels zullen volgen. 'We denken dat we dit soort winkels kunnen openen op plaatsen met veel potentieel, maar weinig plaats. Denk aan drukke wijken in een stad of in een station.'
(HS, bron: Carrefour, De Tijd)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing