Bavaria: wie zijn de echte carnavalshelden?
- Food-en-retail
- 28 jan 2019 @ 12:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 28 jan 2019 @ 12:05
- Sjaak Hoogkamer
Bierbrouwer Bavaria is groot liefhebber van carnaval. Vorig jaar organiseerde Bavaria al de campagne #carnavalvrij. Ook dit jaar start de bierbrouwer een campagne rond haar favoriete feest.
Bavaria gaat namelijk op zoek naar alle onzichtbare carnavalshelden die met uitzonderlijke inspanningen een belangrijke bijdrage leveren aan het feest der feesten. In de nieuwe commercial roept Bavaria, in samenwerking met Sjefke Vaeren, heel carnaval vierend Nederland op om alle ‘Sjefkes’ in ieders vriendenkring te nomineren op www.samensjeffenwecarnaval.nl. Een eerbetoon aan alle mensen die met enthousiasme en gedrevenheid van carnaval ieder jaar weer één groot volksfeest maken, is op z’n plaats vindt Bavaria. De nieuwe campagne bestaat verder onder andere uit een viertal minidocumentaires over carnavalshelden en een retail activatie met carnavaleske patches.
Zonnetje
Met de campagne #SamenSjeffenWeCarnaval wil Bavaria heel carnaval- of vastelaovendvierend Nederland bewegen om gezamenlijk alle Sjefkes Carnaval in het zonnetje te zetten. Florent Renders, marketing manager Bavaria: ‘Iedereen die bijdraagt aan carnaval vinden wij een held, of zij nu een grote of kleine bijdrage leveren. Van de tractorchauffeur van de carnavalswagen tot de instrumentendokter; alle carnavalshelden verdienen waardering en die geven wij ze graag.’
Zoektocht
De geïntegreerde campagne gaat van start met een tv-commercial waarin Sjefke Vaeren iedereen - familie, vrienden en kennissen – oproept om zijn of haar carnavalsheld te nomineren. Met deze oproep gaat een zoektocht van vier weken naar alle ‘Sjefkes’ van Nederland van start. Achter elke Sjef zit een mooi en bijzonder verhaal. Deze verhalen gaat Bavaria verzamelen en delen met de rest van Nederland. Ter inspiratie zijn vier minidocumentaires over carnavalshelden gemaakt. Deze zullen te zien zijn bij Omroep Brabant en gedeeld worden via social media. Ook gaat in de supermarkten een actie van start waarbij consumenten carnavaleske patches kunnen verzamelen. Op de patches zijn verschillende soorten Sjef-rollen afgebeeld, zoals Sjef Kok, Sjef Pot, Sjef Pils en Sjef Jazeetie. Met deze patches wil Bavaria mensen laten nadenken over welke Sjef-rol zij kunnen vervullen in de aanloop naar carnaval. De crossmediale campagne bestaat verder uit advertenties in regionale dagbladen, outdoor- en online uitingen en een social media campagne.
Erelint
Na nominatie krijgen de Sjefkes de mogelijkheid om van Bavaria een officieel bijbehorend erelintje thuis gestuurd te krijgen. ‘We hopen dat deze ‘Sjef Carnaval pinnekes’ niet onopgemerkt blijven onder de andere carnavalsvierders en dat de Sjefkes deze met trots zullen dragen tijdens carnaval,’ aldus Florent Renders. Op woensdag 27 februari verwelkomt Bavaria deze Sjefkes in Lieshout om hen op een bijzondere manier in ’t zonnetje te zetten. ‘We willen vooral laten zien dat iedereen die een bijzondere bijdrage levert aan carnaval een Sjef is. Het doel van #SamenSjeffenWeCarnaval is om iedereen ervan bewust te maken dat we met zijn allen het feest der feesten maken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing