Bavaria: wie zijn de echte carnavalshelden?

Bavaria: wie zijn de echte carnavalshelden?
  • Food-en-retail
  • 28 jan 2019 @ 12:05
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Bierbrouwer Bavaria is groot liefhebber van carnaval. Vorig jaar organiseerde Bavaria al de campagne #carnavalvrij. Ook dit jaar start de bierbrouwer een campagne rond haar favoriete feest.

Bavaria gaat namelijk op zoek naar alle onzichtbare carnavalshelden die met uitzonderlijke inspanningen een belangrijke bijdrage leveren aan het feest der feesten. In de nieuwe commercial roept Bavaria, in samenwerking met Sjefke Vaeren, heel carnaval vierend Nederland op om alle ‘Sjefkes’ in ieders vriendenkring te nomineren op www.samensjeffenwecarnaval.nl. Een eerbetoon aan alle mensen die met enthousiasme en gedrevenheid van carnaval ieder jaar weer één groot volksfeest maken, is op z’n plaats vindt Bavaria. De nieuwe campagne bestaat verder onder andere uit een viertal minidocumentaires over carnavalshelden en een retail activatie met carnavaleske patches.

Zonnetje

Met de campagne #SamenSjeffenWeCarnaval wil Bavaria heel carnaval- of vastelaovendvierend Nederland bewegen om gezamenlijk alle Sjefkes Carnaval in het zonnetje te zetten. Florent Renders, marketing manager Bavaria: ‘Iedereen die bijdraagt aan carnaval vinden wij een held, of zij nu een grote of kleine bijdrage leveren. Van de tractorchauffeur van de carnavalswagen tot de instrumentendokter; alle carnavalshelden verdienen waardering en die geven wij ze graag.’

Zoektocht

De geïntegreerde campagne gaat van start met een tv-commercial waarin Sjefke Vaeren iedereen - familie, vrienden en kennissen – oproept om zijn of haar carnavalsheld te nomineren. Met deze oproep gaat een zoektocht van vier weken naar alle ‘Sjefkes’ van Nederland van start. Achter elke Sjef zit een mooi en bijzonder verhaal. Deze verhalen gaat Bavaria verzamelen en delen met de rest van Nederland. Ter inspiratie zijn vier minidocumentaires over carnavalshelden gemaakt. Deze zullen te zien zijn bij Omroep Brabant en gedeeld worden via social media. Ook gaat in de supermarkten een actie van start waarbij consumenten carnavaleske patches kunnen verzamelen. Op de patches zijn verschillende soorten Sjef-rollen afgebeeld, zoals Sjef Kok, Sjef Pot, Sjef Pils en Sjef Jazeetie. Met deze patches wil Bavaria mensen laten nadenken over welke Sjef-rol zij kunnen vervullen in de aanloop naar carnaval. De crossmediale campagne bestaat verder uit advertenties in regionale dagbladen, outdoor- en online uitingen en een social media campagne.

Erelint

Na nominatie krijgen de Sjefkes de mogelijkheid om van Bavaria een officieel bijbehorend erelintje thuis gestuurd te krijgen. ‘We hopen dat deze ‘Sjef Carnaval pinnekes’ niet onopgemerkt blijven onder de andere carnavalsvierders en dat de Sjefkes deze met trots zullen dragen tijdens carnaval,’ aldus Florent Renders. Op woensdag 27 februari verwelkomt Bavaria deze Sjefkes in Lieshout  om hen op een bijzondere manier in ’t zonnetje te zetten. ‘We willen vooral laten zien dat iedereen die een bijzondere bijdrage levert aan carnaval een Sjef is. Het doel van #SamenSjeffenWeCarnaval is om iedereen ervan bewust te maken dat we met zijn allen het feest der feesten maken.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken