Wecycle tapt moppen op interactieve reclamezuilen van Exterion Media
- Food-en-retail
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Activatie
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Hugo Schrameyer
Wecycle gooit het over een nieuwe boeg om het inleveren van e-waste als kapotte lampen te stimuleren. In 20 winkelcentra staan reclamezuilen die moppen tappen.
Dat doen de zuilen aan de hand van cartoons met energiezuinige lampen. Wie op het scherm tikt van de interactieve zuil krijgt zo een mop gepresenteerd. Zoals deze: ‘Een ledlamp komt thuis en zegt tegen haar man: “Niemand begrijpt mij.” Zingt haar man: Led it go!’ Of die mop geslaagd is of niet, de actie is in ieder geval onderdeel van de campagne om het inleveren van afgedankte energiezuinige lampen te stimuleren. Die ziet de stichting graag teruggebracht worden naar de Wecycle-bak in de supermarkt. Wecycle is in Nederland de partij die de inzameling en recycling regelt van elektrische apparaten en energiezuinige lampen. Er zijn ongeveer 2.500 supermarkten met een inleverbak.
Facebook-pagina
Wie zich geroepen voelt om zelf een mop in te sturen: dat kan via de Facebook-pagina. De leukste daarvan worden dan online gepubliceerd.
ExterionMedia is de exploitant van de interactieve Wecycle-zuilen, die in de volgend winkelcentra zijn geplaatst. De zuilen zullen daar nog tot en met zondag 13 januari blijven staan:
Amstelveen (Stadshart)
Apeldoorn (Oranjerie)
Arnhem (Kronenburg)
Etten-Leur (winkelcentrum)
Haarlem (Schalkwijk)
Haarlemmermeer (4Meren en De Symfonie)
Heerhugowaard (Middenwaard)
Leiderdorp (Winkelhof)
Naaldwijk (De Tuinen)
Nieuwegein (Cityplaza)
Nijmegen (Molenpoort)
Purmerend (Willem Eggert)
Rijswijk (Prinsenpassage)
Roosendaal (Roselaar)
Rotterdam (Alexandrium en Zuidplein)
Utrecht (Overvecht)
Weert (Munt Passage)
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing