Marit van Egmond nieuwe 'Brand President' en ceo Albert Heijn
- Food-en-retail
- 23 jan 2019 @ 10:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenPersonalia
- 23 jan 2019 @ 10:59
- Peter van Woensel Kooy
Van Egmond, op dit moment directeur commercie van Albert Heijn, begon haar carrière als management trainee bij Ahold en bekleedde er vervolgens diverse commerciële, operationele en managementfuncties. Zij (rechts in beeld) volgt Wouter Kolk op.
Kolk gaat zich voor AH-moederbedrijf Ahold Delhaize volledig gaat richten op zijn rol als topman voor Europa en Indonesië. Van Egmond schuift een positie door en blijft rapporteren aan Kolk. Kolk werd in 2015 eindbaas van Albert Heijn en zit sinds september 2017 ook in het uitvoerend comité van Ahold Delhaize. Vanaf oktober 2018 is hij topman van Ahold Delhaize voor Europa en Indonesië en heeft hij de verantwoordelijkheid voor het retailconcern in acht landen.
Goed oog voor innovatie
Van Egmond, geboren in 1973, werkte eerder voor Ahold in China en was verantwoordelijk voor de logistiek rond vleeswaren en salades bij Albert Heijn. Haar marketingtalent bleek vervolgens uit de vernieuwing van het assortiment maaltijdsalades en de introductie van concepten als Kies & Kook en Grill & Steak als categorymanager bij verschillende afdelingen van Albert Heijn. Vijf jaar lang was ze de baas bij zusterketen Gall & Gall, meldt Distrifood, en in 2014 werd ze teruggehaald naar Albert Heijn met rollen binnen de directie rond vers en commercie. Ruim drie jaar geleden werd ze benoemd tot executive vice president Commerce. De volledige titel van Marit van Egmond wordt 'Brand President' en ceo van Albert Heijn.
Kolk blij met opvolger - goede cijfers AD
‘Ik ben blij dat Marit het leiderschap van Albert Heijn van mij overneemt’, zo reageert Wouter Kolk namens Ahold Delhaize, ‘Haar kennis van foodretail is indrukwekkend, ze heeft goed presterende teams geleid en innovaties gelanceerd en succesvol geïmplementeerd in een snelveranderend landschap.’ Kolk draagt 'zijn winkel' goed over. In 2018 scoorde het Nederlands-Belgische supermarktconcern Ahold Delhaize een omzet van 62,8 miljard euro, een stijging van 2,5 procent, zo werd vandaag bekend gemaakt bij de jaarcijferspresentatie. De omzetstijging is vooral te danken aan de activiteiten in Nederland. Zowel online als in de supermarkt werd er meer verkocht. In totaal steeg de omzet in Nederland met 3,3 procent. In België ging de omzet met 3 procent omhoog. Op 1 februari 2019 treedt Marit van Egmond aan als nieuwe directeur Albert Heijn.
(PvWK)
Marit van Egmond, de nieuwe directeur van Albert Heijn (foto: AH)
Foto helemaal boven: Van Egmond (rechts) tijdens een presentatie rond het AH-project om kleine Afrikaanse boeren meer ruimte tot de wereldmarkt te verschaffen. Met midden toenmalig Minister Ploumen voor Buitenlandse Handel (2015).
Lees hier het persbericht van Ahold Delhaize over de benoeming
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AH
- promotie
- Marit van Egmond
- retail marketing
- nieuw
- personalia
- Europa
- Indonesië
- directeur Albert Heijn
- Wouter Kolk
- Ahold Delhaize
- Ahold Delhaize voor Europa en Indonesië
- supermarkt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing