Nieuwe Vlastuin-oplossing prima geschikt als retourdisplay
- Food-en-retail
- 24 jan 2019 @ 15:10
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Innovatie
- 24 jan 2019 @ 15:10
- Hugo Schrameyer
Vlastuin in Baarn, leverancier van instore-solutions, heeft met de introductie van de Vlastuin Multi Display Prototype 2.0 een logistieke oplossing ontwikkeld die prima geschikt is als retourdisplay.
Deze display kan namelijk met één klik worden bevestigd op een dolly of pallet. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van het Chep Blue Click-systeem, waarmee displays in een handomdraai zijn vast te zetten voor veilig transport. In combinatie met de nieuwe inklapbare achterwand, die tevens geschikt is om haken aan op te hangen, is het aantal onderdelen minimaal. Het herbruikbare en duurzame karakter van deze permanente display komt hiermee nog sterker tot zijn recht.
Nieuwe promoties
De Multi Display is telkens opnieuw visueel in te richten voor elk type product. Met 200 gram inserts voor de zijpanelen, topkaart en shelfstrips is een minimum aan materialen nodig om nieuwe promoties te communiceren. De inzet van de meermalig te gebruiken Multi Display levert een CO2 besparing op van bijna 90% ten opzichte van eenmalige kartonnen displays. Die CO2-besparing is ook erkend door het onafhankelijke onderzoeksbureau Blonk Consultants.
Kostenbesparend én duurzaam
Na afloop van een promotie kan de Multi Display eenvoudig opnieuw worden ingericht bij het winkelpunt. Ook is het mogelijk het display uit elkaar te halen en als een compact pakket van circa 60 x 40 x 62 cm geschikt te maken voor transport. Het volume van de retourstroom is daarmee minimaal. De Multi Display bespaart daarmee niet alleen tijd en kosten bij het voorbereiden van promoties, maar is door zijn herbruikbare karakter ook zeer duurzaam.
Presentatiemogelijkheden
De Multi Display kent uiteenlopende presentatiemogelijkheden. Zo kunnen schappen horizontaal of schuin geplaatst worden en kan het display worden uitgerust met schapstoppers, haken, flessenhaken, draadmanden, LED verlichting en (interactieve) schermen. De display kan tot 150 kg of 30 kg per schap belast worden.
Brand exposure
Er zijn tal van creatieve invullingen mogelijk door een variëteit aan mogelijkheden, waardoor elk merk, product en campagne met grote impact en beleving wordt gepresenteerd.
Night of the Stars
De Vlastuin Multi Display 2.0 won al in de tweede week van dit jaar, op 9 januari, een zilveren Superstar Award in de categorie Prototype tijdens de Night of the stars in samenwerking met de Viscom Düsseldorf trade fair. De innovatieve 2.0 versie is nog niet officieel op de markt, maar Vlastuin verwacht wel de Multi Display 2.0 spoedig te kunnen introduceren.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing