Coolblue bereikt recordomzet van 1,35 miljard euro

Coolblue bereikt recordomzet van 1,35 miljard euro
  • Food-en-retail
  • 21 feb 2019 @ 14:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Web

Mede door de Engels- en Franstalige website en app behaalde Coolblue vorig jaar een recordomzet van 1,35 miljard euro. Dat is 160 miljoen euro meer dan in 2017.

Het e-commercebedrijf haalde een record bedrijfsresultaat (EBITDA) van 27 miljoen euro: een stijging van 28%. Ook de NPS, de graadmeter voor klanttevredenheid, steeg in 2018 tot de score van 69 (+3). Sinds vorig jaar biedt Coolblue de website en app in het Engels aan. Klanten kunnen in het Nederlands, Frans en Engels bij Coolblue terecht.

Uitbreiding bezorgdienst

In 2018 investeerde Coolblue bovendien in zijn bezorgproposities. De online retailer is gestart met het bezorgen en installeren van tv’s. Ook introduceerde Coolblue vorig jaar een nieuwe bezorgservice: CoolblueFietst. Vandaag wordt al 60% van de pakketjes in 7 grote steden in Nederland en België met de fiets bezorgd.

Zonnedak

Het e-commercebedrijf is positief over 2018 en verwacht in 2019 nog meer klanten te verwonderen. Pieter Zwart, Beginbaas bij Coolblue, licht toe: ‘Ik ben trots op onze resultaten en ook positief over 2019. Energiepositief, want dit jaar levert ons nieuwe zonnedak genoeg energie voor ons magazijn, voor al onze winkels en zelfs alle fietsen van CoolblueFietst. We gaan dit jaar dan ook nog meer klanten blij maken en meer dan 1 miljoen keer bij klanten aan de deur komen met onze eigen bezorgers - met de camion of op de fiets.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken