Heinz introduceert Ketchup Kaviaar tijdens Nationale Tostidag

Heinz introduceert Ketchup Kaviaar tijdens Nationale Tostidag
  • Food-en-retail
  • 7 feb 2019 @ 11:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De redactie kreeg een proefverpakking en bevestigt: een heerlijke innovatie. Om het 150-jarig bestaan van het merk H.J. Heinz te vieren introduceert het merk tijdens Nationale Tostidag op vrijdag 8 februari 'Ketchup Kaviaar': een unieke, exclusieve verjaardagseditie van Heinz Tomato Ketchup.

Ketchup Kaviaar bestaat uit kleine Tomato Ketchup parels die bij het openbarsten in je mond een smaakexplosie geven en elke maaltijd omtoveren tot een culinaire ervaring. De verjaardagseditie is exclusief verkrijgbaar via de socialmediakanalen van Heinz. In totaal zijn er slechts 150 potjes beschikbaar in Nederland.

Ketchup Kaviaar is volgens het foodmerk ontwikkeld door Heinz-experts, die met 150 jaar aan kennis en passie dit product speciaal voor liefhebbers van Tomato Ketchup hebben samengesteld. 'Om kans te maken op een van de 150 limited edition potjes, is het belangrijk om op 8 februari tijdens Nationale Tostidag de socialmediakanalen van Heinz in de gaten te houden. Via een winactie maken 150 ketchupfans kans op het exclusieve product', meldt Heinz.

150 jaar Heinz
In 1869 richtte de Amerikaanse Henry J. Heinz het bedrijf op, dat inmiddels 150 jaar bestaat. Nog altijd staat de missie van H.J. Heinz – to do a common thing uncommonly well – bij Heinz centraal. Dit vertaalt zich naar verschillende succesvolle producten, waaronder Heinz Tomato Ketchup. Elk jaar worden er wereldwijd 650 miljoen flessen van verkocht en het product is overal te vinden, van cafés langs de weg tot aan sterrenrestaurants. De 150e verjaardag wordt ingeluid met de introductie van Ketchup Kaviaar, maar tijdens het hele jaar zullen er verschillende productintroducties plaatsvinden.
 
Nationale Tostidag

Vorig jaar toverde Heinz 8 februari voor het eerst om tot Nationale Tostidag. Uit onderzoek is toen gebleken dat, met maar liefst 96 procent, de tosti nog altijd zeer geliefd is onder Nederlanders. In combinatie met de verjaardag van Heinz is dit het perfecte moment om Heinz Ketchup Kaviaar te introduceren bij alle tostiliefhebbers.
 
Tanja Kempen, senior brand manager bij The Kraft Heinz Company: ‘Met onze 150e verjaardag dit jaar, konden we geen mooier jaar bedenken om deze speciale verjaardagseditie van Tomato Ketchup te introduceren. De tweede verjaardag van Nationale Tostidag op 8 februari leek ons het perfecte moment om 150 ketchupliefhebbers te verrassen met Ketchup Kaviaar, voor een exclusieve smaakbeleving bij hun tosti. Een lekker begin van een bijzonder jaar.' 
(PvWK)

Bekijk hieronder de video 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken