Bagels & Beans wint hoofdprijs vegaweek

Bagels & Beans wint hoofdprijs vegaweek
  • Food-en-retail
  • 21 mrt 2019 @ 11:13
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond.

Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daarmee de meeste stemmen voor zich te winnen, meldt de foodketen nu trots.

De tijd dat je vreemd werd aangekeken als je in een restaurant vroeg of ze misschien iets zonder vlees hadden, is voorgoed voorbij, aldus de B&B marketeers. 'Dat Bagels & Beans is uitverkozen tot het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek laat volgens initiatiefnemer Isabel Boerdam ‘echt zien dat je overal in Nederland goede vega-opties kunt vinden', stelt Ronald Bakker, medeoprichter van Bagels & Beans, die zeer over de uitslag is te spreken: ‘We hebben altijd al een ruim aanbod van vegetarische gerechten op de kaart gehad, maar we zijn natuurlijk geen vegetarisch restaurant. Ik ben daarom erg trots op dit resultaat.’

Drie prijswinnende menu’s
Speciaal voor de vegaweek had Bagels & Beans drie menu’s met bagel en drankje samengesteld: een bagel avocado met een Luscombe Vanilla Soda, een bagel bospaddenstoelenkroketjes met een kleine cappuccino, en een bagel mozzarella met een kleine sinaasappelsap. Wie ze heeft gemist, hoeft zich overigens geen zorgen te maken. De menu’s waren weliswaar uitsluitend verkrijgbaar tijdens De Vegetarische Restaurantweek, maar de bagels en dranken staan gewoon op de kaart. ‘Daarnaast hebben we nog verschillende andere vegetarische gerechten’, vertelt Bakker. ‘Zoals de Meatless Magic, dat is een vegetarische groenteburger, de Paddoburger van champignons en de Awesome Prana met hummus en avocado.’

Gezond, duurzaam en lekker
De Vegetarische Restaurantweek is onderdeel van de Nationale Week Zonder Vlees. De week heeft als doel om Nederland bewust te maken van de positieve impact van minder vlees eten en te laten zien hoe eenvoudig dit kan zijn. Een boodschap die Bagels & Beans van harte ondersteunt. Bakker: ‘Wij geloven dat gezond, duurzaam en lekker perfect samengaan. Dus serveren we waar mogelijk biologische producten en sowieso alleen maar de duurzaam gevangen vis van Fish Tales. Maar ook minder vlees hoort daarbij en daarom zorgen we altijd voor verrassende vegetarische en veganistische opties.’
(PvWK)


Over Bagels & Beans
'Bagels & Beans is sinds 1996 de vrijplaats voor bagels, koffie en geluk. Een plek waar de waan van de dag plaatsmaakt voor een moment van rust en iets lekkers. Koffie of thee met iets erbij, een belegde bagel, bijvoorbeeld met creamcheese of de vegetarische Paddoburger, of een van de salades, sappen of healthy bites. Vers bereid, klaar terwijl je lacht. De typische Bagels & Beans-sfeer met nadruk op persoonlijke aandacht en ambachtelijkheid blijkt aan te slaan. Gelukkig maar, het is een bewezen medicijn tegen de gejaagdheid die onze levens tegenwoordig kenmerkt.'

(bron: B&B)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken