Detailresult Groep benoemt Maatman als Merk- en Formuleman DekaMarkt
- Food-en-retail
- 4 mrt 2019 @ 09:03
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaWinkelen
- 4 mrt 2019 @ 09:03
- Peter van Woensel Kooy
Marco Maatman komt in april 2019 aan boord bij de Detailresult Groep en wordt verantwoordelijk voor de merk-, formule- en marketingstrategie van DekaMarkt. Hij rapporteert in deze functie aan Pieter Rozendaal, directeur DekaMarkt.
Marco Maatman (43 jaar) heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de retailsector. Voor zijn huidige baan bij OK, is hij anderhalf jaar Commercieel Directeur geweest bij Vomar Voordeelmarkt. Daarvoor bekleedde hij gedurende twaalf jaar verschillende commercieel leidinggevende posities bij Plus, waaronder die van Manager Marketing.
Pieter Rozendaal, directeur DekaMarkt: 'Marco wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen en implementeren van de merkpropositie en positionering van DekaMarkt, met de bijbehorende marketingaanpak. Marco is een allround retailer in hart en nieren. Dit, in combinatie met zijn marketing expertise, maken dat wij uitkijken naar zijn komst.'
Over zijn overstap naar Detailresult Groep geeft Maatman aan: “De supermarkten hebben een enorme aantrekkingskracht op mij blijven houden. Toen Detailresult Groep bij mij aanklopte voor deze uitdaging, voelde het alsof het gehele plaatje klopte. Er was sprake van een heuse klik met de mensen aan tafel, de organisatie en de formule DekaMarkt. Ik zie veel potentieel om het merk en de formule meer smoel en profiel te geven. Ik sta dan ook te popelen om te starten en samen met alle collega’s de formule DekaMarkt een flinke impuls te geven.”
Maatman is nu nog als Directeur Retail verbonden aan OK; de alles-in-één app die werkt als een slimme portemonnee. Maatman: “De afgelopen periode heb ik een bijdrage geleverd aan de voorbereiding van de lancering van OK in Nederland. Een super leerzame klus bij deze innovatieve start-up. Ik ben trots op waar we nu staan en zie de verdere uitrol van OK met veel vertrouwen tegemoet.” De komende tijd zal Maatman zijn activiteiten afronden. Vanaf april 2019 zal hij vervolgens als adviseur nog verbonden blijven aan OK, meldt de retailonderneming.
(PvWK)
Over Detailresult Groep
'Detailresult Groep is een familiebedrijf en wordt volledig gefinancierd door haar aandeelhouders. Detailresult Groep exploiteert succesvol twee supermarktformules en biedt andere familiebedrijven in de Nederlandse supermarktsector een platform om zich aan te sluiten en synergievoordelen te realiseren. Detailresult Groep N.V. is aangesloten bij de inkoopcombinatie Superunie. Detailresult Groep heeft momenteel 202 filialen. Er werken ruim 20.000 medewerkers. Naast de twee supermarktformules DekaMarkt en Dirk, omvat Detailresult Groep ook de bedrijfsonderdelen Detailresult Productie, Detailresult Logistiek en Detailresult Services. Onder laatstgenoemde vallen HR, ICT, Finance & Control en Commercie. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. De twee eigen bakkerijen en een slagerij van Detailresult Productie bieden de mogelijkheid om onderscheidende en kwalitatief hoogwaardige versproducten aan te bieden. Detailresult Logistiek verzorgt met distributiecentra op vijf verschillende locaties en een eigen transportorganisatie, de gehele logistiek voor de twee supermarktformules. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.'
(bron: DR)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Dekamarkt
- marketing
- huidige baan
- DekaMarkt
- Commercieel Directeur
- commercieel
- Detailresult
- leidinggevend
- Marco Maatman
- Pieter Rozendaal
- marketing
- merkpropositie
- positionering
- retail
- Dirk van den Broek
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing