La Place opent franchise locatie op luchthaven El Prat Barcelona

La Place opent franchise locatie op luchthaven El Prat Barcelona
  • Food-en-retail
  • 6 mrt 2019 @ 15:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

La Place opent een nieuwe franchise locatie op luchthaven El Prat Barcelona in samenwerking met Areas - een vooraanstaande internationale speler in de markt voor Travel Catering en Travel Retail.

Voortaan kunnen reizigers uit alle delen van de wereld terecht bij de succesvolle Nederlandse foodserviceformule. Op de nieuwe en tevens grootste La Place locatie op een internationale luchthaven bedient La Place bezoekers met heerlijke huisgemaakte gerechten en dranken, dagelijks vers bereid met natuurlijke ingrediënten. Het assortiment is volledig afgestemd op de behoeften van internationale reizigers. La Place opent haar tweede locatie in Spanje, na de opening van haar eerste vestiging op luchthaven Barajas in Madrid in mei 2018. De nieuwe locatie bevindt zich op de tweede verdieping van Terminal 1 en telt ruim 900 vierkante meter en 300 zitplaatsen.

Reizigers kunnen bij La Place Barcelona terecht voor huisgemaakt en waar mogelijk natuurlijk en duurzaam eten en drinken. De nieuwe franchise vestiging op El Prat Barcolona betreft een restaurant, Express en bar in één. Dat betekent dat bezoekers 24 uur per dag on the go of in het restaurant van een uitgebreid aanbod kunnen genieten. Het menu van het restaurant is volledig afgestemd op verschillende internationale keukens. Bezoekers kunnen onder andere kiezen uit huisgemaakte, vers-belegde focaccia’s, maaltijdsalades, soepen, vers belegde pizza’s en pasta’s, een ruime keuze uit sappen en smoothies, wokgerechten met veel groenten als basis, producten van de grill en huisgemaakte taartjes. Alle gerechten worden zo veel mogelijk bereid met lokale en biologische ingrediënten, zonder kunstmatige toevoegingen: van de tomaten in de salades tot het zoete Spaanse fruit in de smoothies.

'We zijn erg blij met onze nieuwe franchise vestiging op El Prat Barcelona, waarmee we Nederlandse én internationale reizigers snel goed eten kunnen bieden. Ons selfservice restaurant is volledig uniek in zijn soort op dit vliegveld en bezoekers kunnen er terecht voor gerechten die passen bij ieder moment van de dag, vertelt Chris Meijers, directeur Business Development van La Place aan MarketingTribune, 'Door onze restaurants in inmiddels acht landen, kunnen we de internationale keukens van La Place steeds verder uitbreiden en ontwikkelen. We bieden bij La Place Barcelona dan ook een ruim en gevarieerd menu met dagverse, huisgemaakte en verantwoorde gerechten voor alle internationale doelgroepen die we treffen op El Prat.'

La Place Barcelona is de 21e franchise vestiging van de foodserviceformule. Andere internationale locaties zijn onder andere te vinden in Frankrijk, Canada, Indonesië en de Verenigde Staten. Ook werkt La Place samen met Google bij sommige van haar vestigingen. Areas en La Place werken aan meer gezamenlijke locaties. De opening van La Place Barcelona is onderdeel van een overeenkomst waarin Areas op luchthaven El Prat vijftien nieuwe restaurants en food service locaties opent.
(PvWK)

Over La Place
'Al bijna 30 jaar is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij 100% natuurlijke, dagverse en huisgemaakte producten de hoofdrol spelen. De horecaketen combineert het beste van de markt met een selfservice restaurant. Sinds de oprichting in 1987 speelt La Place in op de trend van gezonde voeding. Zo werken de professionals uitsluitend met verse, eerlijke en waar mogelijk biologische grondstoffen en worden eigen, unieke recepten voor de ogen van de klant bereid. La Place heeft naast ruim zeventig vestigingen in Nederland ook enkele locaties in Duitsland, Indonesië en de Verenigde Staten. Begin 2016 is de foodserviceformule overgenomen door Jumbo Groep Holding.'
(bron: Jumbo)

 

Over Areas
'Areas is een toonaangevende internationale speler in de markt voor Travel Catering en Travel Retail. Het bedrijf realiseerde in 2017/2018 een omzet van ruim 1.832 miljard euro. Areas - een internationaal merk dat onderdeel is van de Elior Group - verwelkomt elk jaar meer dan 340 miljoen klanten in ruim 2.100 restaurants en verkooppunten in dertien landen in heel Europa, de Verenigde Staten, Mexico, Chili en Colombia.Areas is voorkeurscateraar in de markt voor recreatie en reizen en onderscheidt zich al vijftig jaar door haar sterke focus op kwaliteit. Het bedrijf is aanwezig op internationale knooppunten in alle delen van de wereld, zoals op luchthavens, treinstations, langs snelwegen, in beurscomplexen en recreatieparken. Areas bouwt voort op een cultuur die is gebaseerd op operational excellence, heeft een diepgaande kennis van reizigersbehoeften en biedt het meest uitgebreide aanbod van catering-concepten in de markt. Hierbij streeft ze ernaar de perfecte mix van ingrediënten te bieden aan al haar 900.000 dagelijkse bezoekers. Bezoek voor meer informatie: http://www.areas.com.'

(bron: Areas)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken