Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland

Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland
  • Food-en-retail
  • 22 mrt 2019 @ 15:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingNieuwkomersWinkelen

E-retailer Picnic is het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit een ranking van de 250 snelst groeiende Nederlandse bedrijven. De lijst is gemaakt door RSM en het Erasmus Centre for Entrepreneurship.

Picnic, dat tegelijk ook nog het jongste bedrijf uit de ranking is, groeide het snelst tussen eind 2015 en eind 2018. In deze periode creëerde de e-retailer die gratis bezorgt 1.697 nieuwe fte banen, een stijging van 162 procent.

'Toen we met Picnic begonnen, hadden we nooit kunnen dromen dat het zo snel zou gaan', zegt medeoprichter van Picnic Michiel Muller op Nu.nl, 'Vanaf het begin hebben we samen met klanten aan Picnic gebouwd, daarom staat er nu iets waar mensen behoefte aan hebben. Het is geweldig om het enthousiasme te zien en zo vaak leuke reacties van klanten te krijgen.'

Fooddistributieplatfrm Takeaway.com en cosmeticamerk Rituals staan respectievelijk op de twee en drie in de ranking. Takeaway.com was vorig jaar nog nummer een. Deze site die ook bekend is van Thuisbezorgd, creëerde in drie jaar 2.272 fte-functies, een groei van 88 procent. Rituals, dat op de derde plaats eindigde, creëerde 2.880 banen, een stijging van 38 procent.
(bronnen: RSM, ECfE en Nu)

De volledige top 10

1. Picnic
2. Takeaway.com
3. Rituals
4. Action
5. Young Capital
6. Elastic
7. Coolblue
8. Calco
9. Adyen
10. BasicFit

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken