Picnic snelst groeiende bedrijf van Nederland
- Food-en-retail
- 22 mrt 2019 @ 15:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingNieuwkomersWinkelen
- 22 mrt 2019 @ 15:22
- Peter van Woensel Kooy
E-retailer Picnic is het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit een ranking van de 250 snelst groeiende Nederlandse bedrijven. De lijst is gemaakt door RSM en het Erasmus Centre for Entrepreneurship.
Picnic, dat tegelijk ook nog het jongste bedrijf uit de ranking is, groeide het snelst tussen eind 2015 en eind 2018. In deze periode creëerde de e-retailer die gratis bezorgt 1.697 nieuwe fte banen, een stijging van 162 procent.
'Toen we met Picnic begonnen, hadden we nooit kunnen dromen dat het zo snel zou gaan', zegt medeoprichter van Picnic Michiel Muller op Nu.nl, 'Vanaf het begin hebben we samen met klanten aan Picnic gebouwd, daarom staat er nu iets waar mensen behoefte aan hebben. Het is geweldig om het enthousiasme te zien en zo vaak leuke reacties van klanten te krijgen.'
Fooddistributieplatfrm Takeaway.com en cosmeticamerk Rituals staan respectievelijk op de twee en drie in de ranking. Takeaway.com was vorig jaar nog nummer een. Deze site die ook bekend is van Thuisbezorgd, creëerde in drie jaar 2.272 fte-functies, een groei van 88 procent. Rituals, dat op de derde plaats eindigde, creëerde 2.880 banen, een stijging van 38 procent.
(bronnen: RSM, ECfE en Nu)
De volledige top 10
1. Picnic
2. Takeaway.com
3. Rituals
4. Action
5. Young Capital
6. Elastic
7. Coolblue
8. Calco
9. Adyen
10. BasicFit
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing