Nationale Week Zonder Vlees van start

Nationale Week Zonder Vlees van start
  • Food-en-retail
  • 11 mrt 2019 @ 11:12
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMVOMarketing

De #weekzondervlees is begonnen. Veel foodmerken en -retailers haken in. Groente-innovator &samhoud food introduceert bijvoorbeeld in de Nationale Week Zonder Vlees een uniek nieuw product in het schap: ‘Tomeato Groentegehakt’

Woensdag Groentegehaktdag
11 maart 2019 start de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees waarin Nederlanders worden opgeroepen om een week lang geen vlees te eten. In de opmars hiernaartoe start &samhoud food deze week een nieuwe campagne: Woensdag Groentegehaktdag. Laurent Willaerts (algemeen directeur &samhoud food): 'Woensdag Gehaktdag is al sinds 1949 ingeburgerd in de Nederlandse eet-tradities. Wij willen met groente een knipoog geven naar deze dag. Daarmee steken we oude tradities in een nieuw jasje, samen op weg naar een betere toekomst. Voornamelijk door te inspireren met groente in plaats van te beleren op het minderen van vlees.'
Het merk &samhoud food is ontstaan in twee-Michelinsterren restaurant &moshik, naar eigen zeggen dé proeftuin voor de voedselinnovaties van &samhoud food.

Best Plant-based prijs
Het vegetarische ‘gehakt’ onderscheidt zich volgens het exclusieve vega-foodmerk door de basis van maar liefst 6 soorten groente en 100% natuurlijke ingrediënten, zonder soja. Het werd onlangs al bekroond met de internationale innovatie-prijs 'Best Plant-based Food Award 2018’. De innovatie komt uit de keuken van 2-Michelinsterren chef en mede-eigenaar Moshik Roth.

Lekker en vega
70% van Nederland is flexitariër en slaat één of meer dagen per week vlees over. Vorig jaar deden er 33 duizend mensen mee en nu hoopt oprichter Isabel Boerdam voor de tweede editie op 50.000 deelnemers. Iedereen die deelneemt aan de week krijgt een al dan niet digitaal of papieren magazine met vleesloze recepten en weetjes cadeau. Voor deelnemende supermarkten, bedrijfskantines is er promotiemateriaal en voor scholen zijn er lespakketten. Op de NS-stations zijn er campagnes evenals in de media. Dit jaar doen ruim 60 bedrijven mee aan de vleesloze week. Merken als Becel, Honig, Iglo, Subway, Triodos Bank en grote supermarkten doen mee of haken in met vega-recepten in hun customer media. Klik hier (zie lijst onderop) voor de complete rits partners.
(PvWK)

* Beluister hier onze recente podcast #Crunch met Isabel Boerdam
* Lees hier het dubbelinterview met Isabel Boerdam en Bram Meijer over de Nationale Week Zonder Vlees 2018
* Klik hier voor snelle en gemakkelijke recepten zonder vlees om jouw week zonder vlees moeiteloos te laten verlopen



De nieuwste vega-food-innovatie van &samhoud (beeld boven: Unsplash)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken