'De milieuklok tikt voor multinationals'
- Food-en-retail
- 7 mei 2019 @ 09:05
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodPackaging designMVO
- 7 mei 2019 @ 09:05
- Redactie Food en Retail
Berkeley in Californië pioniert met een milieutaks van 25 procent op het gebruik van wegwerpbekers, signaleert Bloomberg. Betrokken merken reageren snel. Samen met McDonald’s zoekt Starbucks koortsachtig naar een volledig recycleerbare en composteerbare koffiebeker.
De milieuklok tikt voor heel wat multinationals steeds sneller, constateert ook De Standaard. Koffieketen Starbucks en fastfoodketens als McDonald’s en Dunkin’ Donuts – die jaarlijks miljarden wegwerpbekers aan hun klanten verkopen – voelen de bui hangen. ‘Het vreet aan mijn ziel’, zegt Scott Murphy, coo van Dunkin’ Brands Group Inc. aan Bloomberg. ‘Dit is voor ons veel ingewikkelder dan de mensen denken. Die wegwerpbeker is zowat de meeste intieme interactie met onze klanten. Het bepaalt een groot deel van ons merk en is onderdeel van ons erfgoed. Dat vervangen ligt niet voor de hand.’ De snel veranderende milieumoraal in Europa en de VS onder consumenten plaatst Starbucks, McDonald’s en co voor ‘een existentieel probleem’, luidt de analyse.
Lees het hele artikel hier via Blendle.
(PvWK, bron: DS, beeld: Mert Guller via Unsplash)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- De Standaard
- fastfoodketens
- plastic soup
- Starbucks
- vuil
- bekers
- markerting
- koffie
- afbreekbaar
- plastic
- keten
- bakjes
- imago
- verpakking
- McDonald’s
- rat
- recycling
- food
- biologisch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing