Goossens gaat meer gebruik maken van sensorische marketing
- Food-en-retail
- 23 mei 2019 @ 11:00
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Instore marketingInspiratie
- 23 mei 2019 @ 11:00
- Hugo Schrameyer
Woon- en slaapretailer Goossens is naast het openen van nieuwe winkels bezig met een formule-upgrading voor zijn achttien inspiration stores. Er komt meer aandacht voor zone-beleving in combinatie met specifieke muziek.
Het nieuwe winkelconcept van het 65-jaar bestaande familiebedrijf is nu volop in ontwikkeling. Zo bestaan er concrete plannen voor een groot inspiratiecentrum, een restaurant en zullen diverse ruimtes worden voorzien van showrooms met een specifieke woon- en slaapkamersetting. Formulemanager Casper van Lingen vertelt dat de keten shoppers maximaal wil inspireren bij binnenkomst. En dat moet gebeuren via een routing waarbij de shopper in elke zone passende inspiratie kan opdoen.
Sensorische marketing
Nog meer dan voorheen wordt er meer nadruk gelegd op sensorische marketing door gebruik van kleur, geur, muziek, materiaal en inrichting. Zo worden de verschillende zones nu herkenbaar door hun eigen thema. De shopper hoort en voelt daarbij als het ware dat hij in een nieuwe zone belandt, terwijl de winkel toch als één grote ruimte wordt gepresenteerd. Door slim gebruik te maken van afgestelde speakers en een muzikale zone-indeling wordt dit gevoel extra versterkt.
Verschillende stijlen
De audio-partijen die dit project ondersteunen, zijn Audio Pro en A Music Moment. Door gebruik te maken van draadloze speakers, die geïnstalleerd worden aan de lichtrails en in direct contact staan met het muzieksysteem, is het mogelijk om verschillende zones herkenbaar te maken met specifieke muziek. “Tijdens je route door de winkel word je continu verrast door de verschillende stijlen van muziek, die aansluiten bij de specifieke setting en woonstijl. En dat zorgt absoluut voor de extra stukje beleving’, zegt Reinier Middel van A Music Moment.
De nieuwe inspiration store in Almere is de eerste winkel die dit concept heeft toegepast. Alle overige winkels worden in de komende periode omgebouwd.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing