Grolsch introduceert herbruikbare draagtrays
- Food-en-retail
- 28 mei 2019 @ 10:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Duurzaam design
- 28 mei 2019 @ 10:12
- Sjaak Hoogkamer
Bierbrouwer Grolsch gaat voor haar biermerken Grolsch en Kornuit starten met het gebruik van herbruikbare draagtrays op festivals. De herbruikbare draagtrays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen.
Organisatoren van festivals krijgen de herbruikbare draagtrays in bruikleen. De bierbrouwer regelt de levering van de trays, de logistiek, reiniging en opslag. De trays worden vervolgens middels een statiegeldsysteem via de festivalbars uitgegeven en naderhand weer ingenomen. Grolsch en Kornuit willen hiermee een bijdrage leveren aan het reduceren van de hoeveelheid afval op festivals, aan een schoner festivalterrein en het verder verbeteren van de festivalervaring van de bezoeker.
Dit festivalseizoen van start
71% van de festivalbezoekers vindt duurzaamheid belangrijk. Als één van de groenste brouwerijen van Nederland wil Grolsch daarom de afvalberg op festivals aanpakken. De bierbrouwer is vorig jaar gestart met de inzet van circulaire drinkbekers op festivals. In navolging hiervan volgen nu de herbruikbare draagtrays. De inzet van deze draagtrays start tijdens Mañana Mañana in het weekend van 15 en 16 juni aanstaande. Daarna volgt de Zwarte Cross en vanaf 1 augustus zijn deze nieuwe draagtrays voor alle Grolsch en Kornuit festivals beschikbaar.
De Grolsch draagtray is gemaakt van gerecyclede Grolsch kratten; de Kornuit draagtray van gerecycled consumenten plastic. De nieuwe draagtray is geschikt voor vijf drinkbekers. De festivalbezoeker kan de tray gedurende het festival eenvoudig bewaren in zijn of haar broekzak om deze vaker te gebruiken.
Duurzaam karakter
Ronnie Degen, mede-eigenaar Feestfabriek: ‘Zowel Mañana Mañana als de Zwarte Cross zetten zich ook dit jaar weer maximaal in op het gebied van duurzaamheid, onder meer door de afvalberg van het festival zo klein mogelijk te houden en zoveel mogelijk afval te recyclen. Samen met onze leveranciers proberen we ieder jaar nieuwe stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid en innovatie. De herbruikbare draagtrays sluiten hier naadloos op aan en passen goed bij het karakter en de doelen van onze festivals.’
Koert van ’t Hof, Corporate Affairs Director Grolsch: ‘Duurzaam en verantwoord ondernemen is niet meer weg te denken uit onze dagelijkse manier van werken. Via de meest uiteenlopende projecten brengen we dit in de praktijk. Zo ondersteunen we de Plastic Promise campagne ‘Never Give Up On Your Cup’.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing