[podcast] Crunch #11: Too Good To Go vecht voedselverspilling aan

[podcast] Crunch #11: Too Good To Go vecht voedselverspilling aan
  • Food-en-retail
  • 9 mei 2019 @ 11:52
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOFoodMarketing

Hier is de nieuwe Crunch! Met vandaag Joost Rietveld, oprichter van de Nederlandse vestiging van Too Good to Go. Hij zegde zijn baan bij Nestlé op om te gaan werken voor deze start-up met sociale missie.

In de podcast-serie Crunch interviewt journalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing.

Ruim 1 jaar geleden begon Joost Rietveld in Nederland met Too Good To Go, een app voor consumenten, bedoeld om voedselverspilling tegen te gaan.

Voor weinig geld bestel je eten dat anders zou worden weggegooid bij supermarkt, restaurant of hotel. Inmiddels heeft hij met zijn app 450.000 maaltijden ‘gered’ van de afvalbak, zoals de app-makers het noemen.

Je hoort in deze uitzending:

* Wat de impact is van Too Good to Go om voedselverspilling tegen te gaan.
* Op welke manier de oprichters, in twee jaar tijd, een internationale community wisten te creëren, met ruim 9 miljoen actieve gebruikers – zonder 1 euro te investeren in advertising
* En: waarom het voor Nederlandse foodretailers en foodservice-bedrijven interessant kan zijn om met deze social enterprise samen te werken?

Crunch is een co-productie van foodjournalist Marcus Polman in samenwerking met MarketingTribune en Het PR Bureau.

(PvWK)

Beluister de podcast via Soundcloud hier onderop!

EERDERE UITZENDINGEN
[podcast] Crunch #1 - Fish Tales
[podcast] Crunch #2 - De Hippe Vegetariër 
[podcast] Cruch #3 - Hiske Versprille en culi-recensies
[podcast] Cruch #4 - W-Hotel over hotels in 020
[podcast] Crunch #5 - Foodstart ups hebben de toekomst
[podcast] Crunch #6 - bestseller-chef Yotam Ottolengi
[podcast] Crunch #7 - Foodretail meets Foodservice
[podcast] Crunch#8 - Harald Lek over Marqt en foodtrends
[podcast] Crunch#9 - Mister Kitchen en AH
[podcast] Crunch#10 - Bright Kitchen over succes dark kitchens



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken